Gå til innhold

Stygg lukt av vaskemaskinen..hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle visst ha lest innleggene her tidligere om de som hadde samme problemet saa hadde jeg nok visst hva jeg skulle gjore naa.

Noen som kan fortelle meg hvordan dette fjernes?

Er det bare det lille filteret som maa renses eller er det mere som maa skrus fra hverandre??

Foler meg som en skikkelig daarlig husmor naa:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rens filteret, og så kjører du en tom maskin på 90 grader med en klunk eddik i ( jeg tømmer det bare i såpeskuffen).

Skrevet

Rens filteret og kjør tom maskin på kokvask med klorin i.

Kan holde med en omgang, kan trenge mange fler, men det bør ordne det tilslutt.

Skrevet

Som andre nevner, rens filter, bruk enten klor eller litt eddik og sett på 90 grader en runde.. og la ellers maskinen stå åpen mellom vaskene så den får lufta seg, rengjør vaskemiddelskuffen jenvlig også...

Skrevet

Takk damer:)

Kan dere bestemme dere om det skal vere eddik eller klorin??

Eller kansjke det ikke spiller noen rolle hvilken av de 2??

Skrevet

Jeg bruker korin, har blitt tipset om eddik fra ei vennninne, hun mener det funker bedre. Jeg har tilgode å teste det enda.

Jeg bruker eddik når jeg rengjør kjøleskapet for å unngå lukt i det, så det har nok noe for seg.

Skrevet

Spiller nok ikke noen rolle. Jeg bruker eddik fordi den er soppdrepende, og god til å fjerne lukt - og det er jo klorin også. Så fritt valg på øverste hylle :-)

Skrevet

Hvis du aldri pleier å kjøre kokvask kan det holde med en vanlig kokvask med vanlig vaskepulver. Vask unna håndklær f.eks. Det anbefales å kjøre kokvask jevnlig for å holde bakteriene unna. Jeg kjører minst en kokvask i uka og har aldri hatt vond lukt av maskina.

Skrevet

Har du sjekket gummikanten ved døra - mange maskiner har en "lomme" der som det samler seg lo osv i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...