prøver på nr2:) Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Vi skal dra på ferie om noen dager. Det blir endel kjøring selv om vi har lagt opp til minst mulig tid i bil og jeg lurer på hvilke andre muligheter er det for sikring av baby i bil annet enn bilstol og vet noen om plasser hvor man kan leie det? Jeg har hørt om ei som leide noe hos reflex men de hadde sluttet å leie ut. Da var det som en slags bag med sikkerhetsnett men hun sa at babyen fikk ikke ligge helt utstrakt og at den kunne man bare bruke til 3 mnd. Min baby er 3 mnd om et par uker så da er det ikke noe vi orker å kjøpe.
Nenya^juni2010 Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg vet ikke hvor du kan leie, men vil bare si at det er anbefalt å ikke bruke slike bager med nett... Den er altfor dårlig sikret i forhold til skikkelig bilstol.. Selv om babyen er festet med no seler nede der vil den bli slengt rundt ved en eventuell kollisjon.
Gjest mphs Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Kanskje du tenker på Boxette. Den kom ganske bra ut i test.
Nenya^juni2010 Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Du kan da ikke helt seriøst mene at boxette kom bra ut i test?? Ta en titt på denne videoen Dette er bag med nett over, i boxette er det i tillegg noen tynne stropper som liksom skal holde barnet på plass... Men du ser godt på denne videoen hvilke krefter det egentlig er snakk om!
Gjest mphs Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Jeg så ikke noe om bxsette i den linken. Men du kan se og lese om den her: http://forbrukerportalen.no/produkter/7878/ Den har kommet bedre ut i test enn mange av babysetene. Selvfølgelig om man har kjøpt ett av de beste/sikreste babybilstoleneer det bedere å bruke, men om man har en liten baby og skal på en lengere biltur er dette ett godt alternativ.
Nenya^juni2010 Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Testen er fra 2006 og 2 år gammel.. Og det er helt utrolig at de kan skrive noe sånn.. Det er absolutt ikke noe godt alternativ å bruke boks uansett! Hvis man har en liten baby som ikke vil sitte lenge i bilstol så bør en heller revurdere viktigheten av å ta en lang biltur.. Og kanskje ta endel pauser hvis det er det som må til for at babyen skal være fornøyd... Fullstendig klar over at det ikke er boxette i linken, men de små selene gjør da ikke noe særlig forskjell på støtte på nakken til en liten baby,,
miapia Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Er da ikke noe problem å bruke bilsol om dere legger det opp sånn som dere har tenkt.
Gjest mphs Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Vet du hvordan en boxette vil oppføre seg i en kolisjon? Virker ikke slik. I en kolisjon vil boxetten slå seg opp langs ryggen til baksetet slik at den blir som ett beskyttende lokk om barnet. Ungen blir da liggende mellom seteryggen og boksen som i en egen kokong. Men som jeg sa tidligere jeg er enig i at enkelte bilstoler er tryggere(kommer ann på hvilken bilstol man har kjøpt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå