råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 føler beina mine går som trommestikker. særlig på kvelden eller viss jeg kjører bil. De må konstant være i bevegelse. Ikke alltid like lett med et kranglete bekken!!! Hva gjør dere for å unngå dette? og er det et symptom for noe??
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Urolige/rastløse bein er heeeeelt normalt under svangerskap. Jeg mener det kan komme av at blodsirkulasjonen ned til beina går litt tregere nå enn vanlig. Det kan også komme av at du mangler magnesium og eventuelt vitamin b. Jeg tar daglig dose med magnesium og vitamin b. Jeg begynte med det da beina ble plagsomme og det hjalp nesten over natta. Det hjelper også mot leggkramper =) Tro meg - det er verdt å prøve magnesium altså =)
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Ja, kjenner meg godt igjen, det er helt pyton og går på nattesøvnen løs også. Noen sier det kan komme av lavt jernlager også.... Men er enig i at magnesium hjelper, i tillegg tar jeg calcium med D- vitamin. Jeg har også begynt å gå en liten tur hver dag og alt dette tror jeg har hjulpet meg ganske mye... Noen kvelder er bena likevel litt kriblete, og da smør jeg dem inn med isgele om kjøler dem deilig ned... Håper noe av dette kan hjelpe deg også
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2008 er dette noe jeg må forhøre meg om av legen?? kan jeg ta for store doser av magnesium og vit.B?? Skal jammen meg prøve dette jeg. For nå går beina mine som trommestikker hver kveld og hele dagen. Føler at beina mine bare blir verre etter å ha gått mye på dagen. Men takk for tips!!!!
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har ikke snakket med legen min om det å ta vitamin b og magnesium. Men har snakket litt med jordmoren min om det og hun hadde ikke noe å utsette på det. Så lenge du ikke propper i deg et helt glass med tabletter hver dag, så skal det nok gå bra =) Jeg tar en tablett magnesium og vitamin b hver dag. Du kan jo eventuelt forhøre deg på apoteket hvis du er usikker =)
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Bare følg doseringen på glassene, så er det ingen fare. Jeg var hos legen min i går og nevnte at jeg tok sånne piller og han sa det kunne være lurt for oss gravide å ta tilskudd av dette:)
Oslomamma89 Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg hadde det i flere uker. Jordmor kalte det "urolig ben", det er faktisk kalt det. Hun sa jeg måtte spise banan og ta magnesium. Det har hjulpet sykt mye, har det ikke lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå