Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Han fikk igjen over 30000 på skatten etter at jeg la inn alle endringene. Nå sier han at jeg ikke får en krone når han får de. Hadde jeg ikke gjort endringene hadde han måttet betale restskatt på 4000. Jeg som er storforlangen eller han som er grådig?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Ingen? Kan noen legge ut denne på skravlesiden for meg?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Ærsj, for en ekkel gjerrigknark og premiedust! Er glad jeg ikke har en sånn idiot å forholde meg til. Det hadde aldri gått. Føler med deg...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Hvilke endringer gjaldt det da? Dere har tydeligvis delt økonomi? Dersom han har betalt inn mer skatt og det faktisk stemmer at han skal ha tilbake de pengene, så er jo det riktig at det blir slik. Men han burde såklart dele med deg. Vet for lite om deres bakgrunn og økonomi til å si om han er grådig eller du storforlangende... men i utgangspunktet høres han grådig ut, for meg er det naturlig at vi deler av det vi har, selv om vi har hver vår lønnskonto og egne penger.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Dere har ikke noe felles dere vil kjøpe? I utgangspungtet så er det vel hans penger?? Du la vel inn endringer for å være snill- ikke for å få betalt? Hvordan er pengefordelingen sånn ellers da? Felles økonomi?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Det er jo uansett ikke dine penger, men hadde det vært min samboer så hadde jeg jo satt pris på at de gikk til fellesskapet - slik som alt annet gjør her i huset Neste gang burde du kanskje la han fikse opp i selvangivelsen selv!? Han er jo stor nok til det!? Men at du skal ha noen av pengene som du skal bruke på deg selv - det er vel ikke riktig? Jeg vet ikke om det var slik du mente det -eller om du mente at han kanskje kunne ta deg med på ferie eller noe lignende eller gjøre noe annet som også kom deg til gode hehe..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Her i huset går skattepengene inn på en konto som begge disponerer. Det er en bufferkonto som vi kan bruke til ferie, uforutsette regninger og liknende. Vi er tross alt gifte og det vi tjener eller får ekstra (skattepenger, bonuser fra hans arbeidsgiver), ser vi på som penger vi begge eier. Så spørsmålet ditt avhenger av hvilken ordning dere har fra før: Mine penger er mine penger, eller alt mitt er ditt? Har du svar på det spørsmålet, har du også svar på det du stiller i innlegget ditt. Håper det drypper på klokkeren når det regner på presten. ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 HI her. Det som er at han jobber mandag til fredag. For å komme seg dit han skal må han betale bom og ferge som hver dag blir 171 kr. Så det er reisefradraget som er ført opp. Han sa at han ikke giddet å føre det opp for det tok så lang tid. Det tok meg 5 min før jeg hadde regnet ut alt. Da han fikk skatteoppgjøret i dag så sa jeg "kanskje det blir noen kroner på meg også da", hvorfor i all verden skal det det sier han. Det er jo takket være meg at du fikk igjen og ikke måtte betale. Jaja sier, men du får ikke en krone av meg ialefall. De er mine og de skal jeg bruke på meg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Han er alltid slik at hans penger er hans penger. Når det er tomt der kommer han til meg og skal ha penger. Vi har vært sammen i over 8 år og på den tiden har jeg ikke fått så mye som et klesplagg til han. HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Her fikk jeg igjen 31 000,- og samboer 1 500,- men etter jeg gjor endinger så endte han opp på 13 000,- . Og selv om de 31 000,- kommer på min konto så skal vi bruke det til noe felles, som reise, regninger eller andre ting vi måtte ha behov for. Vi vil jo dele livet sammen og kan da ikke drive å dele opp ting som mitt og ditt!! Her bruker vi alle penger felles!! Gjort det siden dag en, hvis den ene hadde mer enn den andre så spanderte den andre! Men nå som vi har barn og bodd samen i 2 år så lever vi som alt er felles!! Jeg å synes det er litt vanskelig å si hva som er riktig, kommer litt på om hvor lenge dere har vært sammen, bodd sammen, har dere kjøpt sammen?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Ok, skjønner at du er skuffet! For en drittsekk. De pengene burde i det minste gå til noe felles til huset el.l. Har vært sammen med et par gjerrigknarker selv, to stykker som begge tjente mer enn meg da vi var sammen og aldri betalte et øre mer enn sin halvpart av utgifter. Han jeg er sammen med nå tjener mindre enn meg men betaler gladelig når han har penger. Så gjør jo jeg det samme også, vi deler alt. Mye bedre å ha det sånn. HI: sørg for at dere har en vanntett samboerkontrakt, ikke betal et øre mer enn du må, han typen din høres ut som en snylter.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 For en kjip fyr....glad vi deler alt vi har....synes sånt er uakseptabelt i et samliv....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #14 Skrevet 23. juni 2008 dety var dårlig gjort av han,hørres ut som en gjerrig drittsekk.hadde aldri funnet meg i det.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #15 Skrevet 23. juni 2008 Fy søren for en drittsekk!! Unnskyld as, men det er jo "din fortjeneste" at han fikk igjen på skatten. Synes det er utrolig smålig og viser lite takknemelighet! Du gjorde jo dette for å være snill! Og dere har vært sammen i 8 år. hadde det vært 4 mnd så kunne jeg skjønt at det var HANS penger. Neste gang han trenger penger fra deg så si nei....... Synes mannen din virket utrolig smålig!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #16 Skrevet 23. juni 2008 Med den forhistorien, visste du vel hvordan det ville bli? Hvis du i 8 år ikke har fått noe som helst av han, hvorfor skulle du forvente det nå? Hvis du ikke kan tåle at han bruker pengene på seg selv, burde du la være å hjelpe han med selvangivelsen. Jeg syns han er en egoist, men det visste du fra før og burde ikke bli verken skuffa eller overraska.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #17 Skrevet 23. juni 2008 for en gjerrigknark...får du julegave og bursdagsgaver? høres nesten ikke sånn ut. kanskje på tide å ikke ha felles økonomi? og hvorfor gir du ham penger når han har brukt opp "sine"? du får jo aldri noe av ham?! hørtes ut som en premiedust spør du meg...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. juni 2008 #19 Skrevet 23. juni 2008 Oj.. Her får sambo ca 12 000 igjen og jeg ca 4000 men vi sier at VI får ca 16 000 igjen på skatten for det går jo til oss felles.. Jeg synes at så lenge man bor sammen så skal man dele på det man har.. Her er alt som kommer inn våre penger (selv om jeg nå fortiden ikke har annet en b.trygda som går rett inn på en konto til Amalie så ser igrun ikke noe til dem så er fortsatt lønna hans våre penger når den kommer for han jobber jo for og tjene penger til oss, akkurat som når jeg har inntekt så er det våre penger for er jo for oss jeg jobber). Hadde vært en ting om han ikke ville gi deg noen av de pengene fordi han ville kjøpe noe felles til dere for de, men og si han skal bruke dem på seg selv?????? Sorry men faen for en ego altså..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #20 Skrevet 23. juni 2008 Herregud for en holdning! Hvis det er sånn han tenker, grunnleggende egoistisk, så synes jeg synd på deg :-/ Hvem sier sånn til partneren sin? Unnskyld at jeg sier det, men han høres ut som en dust.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #21 Skrevet 23. juni 2008 jeg får igjen 10 000, mens min samboer fikk en baksmell på 10 000. det betyr at det går opp i opp. og det hadde det gjort om det var omvendt også.alt mitt er hans, og alt hans er mitt. vi har felles økonomi, og da skal det bare mangle.. syns at kjæresten din høres veldig egoistisk ut, og jeg personlig skjønner ikke at du gidder å stille opp for han når han trenger penger, hvis han ikke gidder å dele med deg når han får noe ekstra. men hvis det alltid har vært sånn, så skjønner jeg ikke at du blir skuffa. det re vel egentlig noe du burde forventa..?
aanonym Skrevet 23. juni 2008 #22 Skrevet 23. juni 2008 Min mann fikk igjen 35000, mens jeg fikk 4000 i restskatt. Men det er da våre penger, uansett! Årsaken til at vi fikk igjen så mye penger er at vi kjøpte hus og fikk mye større rentefradrag enn i fjor, og det er bare tilfeldig at dette står i hans ligning.
Tommage♀♂ Skrevet 23. juni 2008 #23 Skrevet 23. juni 2008 Jaha, og dere ble kjærester da dere var 12 eller? Han hørtes gjerrig og barnslig ut. Hvem tar storparten av husarbeidet hjemme hos dere? Hadde slutta å gjøre noe som helst for ham jeg. Han skulle pent vasket egne klær, handlet og laget egen mat osv. Bare for å statuere et eksempel på at delt er delt. Vil han ha noe felles er pengene inkudert i den pakken.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #24 Skrevet 23. juni 2008 Skjønner godt du er skuffet jeg. Synes det var gnient og dårlig gjort mot deg. Ikke la han få penger av deg neste gang han er blakk, si at du trenger pengene dine selv. Eller minn han nå på en gang han "lånte" penger av deg, og si at du gjerne vil ha de tilbake når det skal være på den måten...
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 23. juni 2008 #25 Skrevet 23. juni 2008 merkelig spm å ta stilling til i det hele tatt synes jeg. Sko tro at dere delte på pengene når dere er samboere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå