yasmina Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er i uke 32 naa og oppdaget plutselig at den siste mnd, altsaa 4 ukene, saa har jeg gaatt med 500 g istedet for opp noe.... Spiser normalt osvAndre som har opplevd det samme naar det egentlig ikke er noe som tilsier at vekta plutselig skulle stoppe opp? er det eventuelt blitt sjekket opp hvorfor dere ikke gaar opp i vekt eller er det ikke noe aa tenke paa ?
Brillemamma Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er snart i uke 30, og har ikke gått opp noe siden jeg var på ktr i uke 27.. Synest bare det er herlig jeg! Gikk opp ganske mye på kort tid..men tror kanskje at det var en del vann, siden det var så syykt varmt her da. Så tror egt jeg har lagt på meg likevel..at vannet er borte,men kiloene komt på istedenfor sånn at vekta er den samme..skjønner? kan jo være det er sånn med deg også? Men så er det jo også en del som ikke går noe særlig opp i vekt den siste delen av sv.skapet da...
yasmina Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2008 Tror ikke det er vannforskjell som gjoer det. Her er det konstant varmt ( 45 grader i dag ) og utfra sko og ringer saa har jeg inntrykk av at jeg har mer vann naa enn tidligere. Men Det er jo herlig aa ikke gaa saa mye opp da , det er det . Skal paa kontroll neste uke saa spoer nok da. Bare lurte hva andre hadde opplevd for jeg vet at mini i magen er mindre enn gjennomsnittet i utgangspunktet.
eple3 Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er i uke 37 og har de siste 4-5 ukene stått stille i vekt. Bekymret meg litt for det, men på kontroll sa JM at de følger med på fundus-symfysemålen og ikka kun vekten alene, så hos meg var det helt i orden iallfall. Men er jo kanskje verdt å nevne det på neste kontroll - og som alltid; skal alltid kjenne liv hver dag, og merke seg endringer slik som mindre liv o.l.
yasmina Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 ja, faar nevne det saa faar jeg nok en UL tenker jeg Her nede maaler de ikke magen saa det er ingenting aa samenlikne med .... Men han sparker og koser seg saa det er greit
Knøttet ble juli-baby Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har stått mer eller mindre stille de siste 6 ukene, hadde termin i går! Så lenge du spiser sunt og SF-målet stiger så har barnet det bra, så jeg er ikke noe bekymret for det. Jeg gikk opp så mye på begynnelsen, så jeg er bare glad for at jeg ikke går opp mer!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har ikke gått opp noe omtrent siden februar. Enda jeg spiser som vanlig (det det er plass til i alle fall). Hadde nok å ta av fra før da, så det gjør ingenting, babyen får det den skal ha og jeg ser jo at magen vokser som normalt, mens jeg er blitt litt mindre rundt rumpe og lår enn i begynnelsen av svangerskapet. Har gått opp 9 kg totalt, men som sagt ingenting siden februar, og nå er jeg over termin
En snupp - og en knert i magen Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Jeg sto også stille i ukene 28-32, og gikk kanskje opp to kg 32-36. Fikk beskjed av legen at så lenge sf-målet er som det skal, så er det ikke noe problem. Så lenge man ikke har lagt på seg for lite totalt, selvfølgelig, trenger jo litt til amming og. Og det er jo fortsatt flere uker igjen for deg, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Tror det er ganske vanlig.
C@milla *EMIL* Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Jeg også er sånn. Er vel 31+ 3 nå, og har vært lik i godt over en mnd, har faktisk gått ned 2 kg, men det tilskriver jeg svangerskapsdiabetesen jeg nettopp fikk konstantert, og da også sunnere kosthold ;o) Det kommer sikkert tidsnok ekstra vekt tenker jeg... Magen har vertfall vokst i samme periode, veldig!
*bubbs* Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Jeg trodde kanskje jeg skulle gå litt mer opp i slutten, men har stått på samme vekt de siste to ukene. Jeg har bare gått opp 8kg i graviditeten, og da har jeg ikke regnet med at jeg mistet 3kg i forhold til normalvekta mi de første mnd før jeg veide meg hos jordmor. Lurer på om det kanskje er litt arvelig, for mamma la også på seg lite til tross for at alle vi tre ungene var normalvektige ved fødsel. Ellers kommer kanskje de siste kg rennende på denne siste mnd før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå