Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Noe og leve opp til??? Den perfekte DiB-mamma: * Har ungene i bakovervendte seter, til minst 3 års alder * Ammer frem til ettårsdagen. Morsmelk etter den dag, bør helst serveres i kopp... * Lar ALDRI ungen komme opp i gåstol, selv ikke for ett minutt * slipper ALDRI ungene sine ut av syne *kommer ikke til og la barnet reise på ferie, uten foreldre, før de er MINST 16.. * hever aldri stemmen til hverken mann eller barn * klager aldri * gir ikke sukker, eller sukkerholdige matvarer under noen omstendighet før barnet blir komfirmert * Har et glimrende sexliv igjen allerede 1 måned etter fødsel:-D * Lager all barmamat fra bunnen - med økologiske råvarer:-)) * bruker absolutt IKKE babybjørn bæresele, sverger heller til MeiTai eller bæresjal * henger aldri helseteppe foran vogna... * Bruker lammeskinn under babyen * kan alt om parabener * ser helst ikkje TV, men ser alikevel Home & Away * liker ikkje leger, men synes dib er bra ekspertise * Har behov for alenetid med mannen, men ikke utenfor huset.. * Vil ikke at mannen går på byen * Vet til enhver tid akkurat hvor mye klær den lille kan ha på seg for å ikke bli for varm/ kald * Bruker ikke solkrem på barnet. Og hvis hun likevel gjør det, er det kun med fysisk filter som gjelder * Spiser ikke reker eller jordbær, drikker kaffe, alkohol eller brus mens hun ammer * Spiste ingen matvarer som Folkehelsa advarte mot under svangerskapet * Røyker ikke * Drakk ikke alkohol under svangerskapet * aldri lar noen andre passe ungene sine. * Helst skal ikke barnet forlate morens side før skolealder. * Ikke noen tid alene med mannen. Den tid skal bare brukes når fler unger skal bli laget. Det må gjøres etter ungene er i seng eller når de sover middag * Kler barna kun i ull og økologiske klær! * Lar barnet sove på rom med foreldrene til det er minst tre år. *Ønsker helst å være hjemme med barnet til det begynner på skolen * Har ikke behov for å være med venninner (utenom de som har barn da) * Å gå ut på byen var hun ferdig med da hun fikk barn * Barnemat skal lages fra bunnen av, og helst med morsmelk i * Men barnet skal selvsagt fullammes i MINST 6 mnd * Bruker morsmelk som såpe, salve mot alle hudlidelser, øyedråper, hostesaft, etc... * Tøybleier er tingen. Tøybind også. * Hun liker å påpeke hva andre småbarnsmødre gjør feil, også vilt fremmede hun møter på gaten. .
* 5 om dagen * Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 det første som slo meg, det måtte være moro å tatt en iq test på denne gjengen..hehe...
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2008 Ja, det hadde vært no:0) Er Bare det at jeg ikke tror denne damen finnes....?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 Den perfekte DiB-mamma: * Har ungene i bakovervendte seter, til minst 3 års alder * Ammer frem til ettårsdagen. Morsmelk etter den dag, bør helst serveres i kopp... * Lar ALDRI ungen komme opp i gåstol, selv ikke for ett minutt * slipper ALDRI ungene sine ut av syne *kommer ikke til og la barnet reise på ferie, uten foreldre, før de er MINST 16.. * hever aldri stemmen til hverken mann eller barn * klager aldri * gir ikke sukker, eller sukkerholdige matvarer under noen omstendighet før barnet blir komfirmert * Har et glimrende sexliv igjen allerede 1 måned etter fødsel:-D * Lager all barmamat fra bunnen - med økologiske råvarer:-)) * bruker absolutt IKKE babybjørn bæresele, sverger heller til MeiTai eller bæresjal * henger aldri helseteppe foran vogna... * Bruker lammeskinn under babyen * kan alt om parabener * ser helst ikkje TV, men ser alikevel Home & Away * liker ikkje leger, men synes dib er bra ekspertise * Har behov for alenetid med mannen, men ikke utenfor huset.. * Vil ikke at mannen går på byen * Vet til enhver tid akkurat hvor mye klær den lille kan ha på seg for å ikke bli for varm/ kald * Bruker ikke solkrem på barnet. Og hvis hun likevel gjør det, er det kun med fysisk filter som gjelder * Spiser ikke reker eller jordbær, drikker kaffe, alkohol eller brus mens hun ammer * Spiste ingen matvarer som Folkehelsa advarte mot under svangerskapet * Røyker ikke * Drakk ikke alkohol under svangerskapet * aldri lar noen andre passe ungene sine. * Helst skal ikke barnet forlate morens side før skolealder. * Ikke noen tid alene med mannen. Den tid skal bare brukes når fler unger skal bli laget. Det må gjøres etter ungene er i seng eller når de sover middag * Kler barna kun i ull og økologiske klær! * Lar barnet sove på rom med foreldrene til det er minst tre år. *Ønsker helst å være hjemme med barnet til det begynner på skolen * Har ikke behov for å være med venninner (utenom de som har barn da) * Å gå ut på byen var hun ferdig med da hun fikk barn * Barnemat skal lages fra bunnen av, og helst med morsmelk i * Men barnet skal selvsagt fullammes i MINST 6 mnd * Bruker morsmelk som såpe, salve mot alle hudlidelser, øyedråper, hostesaft, etc... * Tøybleier er tingen. Tøybind også. * Hun liker å påpeke hva andre småbarnsmødre gjør feil, også vilt fremmede hun møter på gaten. . -hvis barnet må gå i bhg skal ikke dagene være lengre enn fra 10-14, -mor skal overhode ikke ha litt tid alene en dag til litt egenpleie/husarbeid/avslapping. -barnet tar stort sett skade av barnehagen og det er ikke lov å innrømme at å aktivisere en 4 åring konstant er slitsomt og at akkurat min unge innimellom kjeder seg hjemme sammen mor. -sender med 3 sider med instrukser hvis de er så uheldig at besteforeldre må passe de. -er storfornøyd med mannen sin til en hver tid, litt misnøye innimellom er ensbetydene med at forholdet er dårlig - barna ser aldri tv - dib mamman er aldri trøtt og klar
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Til tross for all min tid her inne er jeg nok fremdeles medlem av de såkalte Monstermammaene, for dette var virkelig ikke meg;) Den perfekte DiB-mamma: * Har ungene i bakovervendte seter, til minst 3 års alder Har barn som ikke vil, og bil som ikke er enig. * Ammer frem til ettårsdagen. Morsmelk etter den dag, bør helst serveres i kopp... Langtidsammende, kopp er for pyser. * Lar ALDRI ungen komme opp i gåstol, selv ikke for ett minutt Hey, første punkt som passer for meg! * slipper ALDRI ungene sine ut av syne Men jeg er jo nærsynt?! Hva skal jeg gjøre da?! *kommer ikke til og la barnet reise på ferie, uten foreldre, før de er MINST 16.. Ikke før neste uke, da drar jenta på 21 mnd ti farmor i utlandet i en uke, uten oss. * hever aldri stemmen til hverken mann eller barn Jeg kan jo late som?! * klager aldri Samme som over * gir ikke sukker, eller sukkerholdige matvarer under noen omstendighet før barnet blir komfirmert Det er derfor jentungen allerede kan si "cola" og "is" * Har et glimrende sexliv igjen allerede 1 måned etter fødsel:-D Halvannen faktisk! *flire* * Lager all barmamat fra bunnen - med økologiske råvarer:-)) Eller jukser LITT innimellom og kjøper Helios:p * bruker absolutt IKKE babybjørn bæresele, sverger heller til MeiTai eller bæresjal MT for alle penga, ikke bare for barnet men også for min dårlige rygg. * henger aldri helseteppe foran vogna... Bruker heller ullteppe/fleeceteppe! * Bruker lammeskinn under babyen Jepp, men kun når det er kjølig/kaldt. * kan alt om parabener Kanskje ikke ALT?! * ser helst ikkje TV, men ser alikevel Home & Away Ser gjerne TV, men helst IKKE Home&Away?! * liker ikkje leger, men synes dib er bra ekspertise Er veldig glad i legen min! * Har behov for alenetid med mannen, men ikke utenfor huset.. Ikkesant:p * Vil ikke at mannen går på byen Vil han på byen så kjører jeg til og med! * Vet til enhver tid akkurat hvor mye klær den lille kan ha på seg for å ikke bli for varm/ kald Elementær annengangsmammakunnskap! * Bruker ikke solkrem på barnet. Og hvis hun likevel gjør det, er det kun med fysisk filter som gjelder Hallo, UVdrakt?! * Spiser ikke reker eller jordbær, drikker kaffe, alkohol eller brus mens hun ammer Reker og jordbær er digg. Jordbær er ekstra digg ved siden av sjampis! * Spiste ingen matvarer som Folkehelsa advarte mot under svangerskapet Faktisk ikke, hverken første eller andre gangen! * Røyker ikke *kremt* * Drakk ikke alkohol under svangerskapet Nope, det skulle da bare mangle faktisk. Null alkohol med baby i magen. * aldri lar noen andre passe ungene sine. Eh... * Helst skal ikke barnet forlate morens side før skolealder. Dobbelt eh... * Ikke noen tid alene med mannen. Den tid skal bare brukes når fler unger skal bli laget. Det må gjøres etter ungene er i seng eller når de sover middag Trippelt eh... * Kler barna kun i ull og økologiske klær! Liker økologiske klær og ull jeg! Men de har da vitterlig noe HM også... * Lar barnet sove på rom med foreldrene til det er minst tre år. Neh, bare nesten! *Ønsker helst å være hjemme med barnet til det begynner på skolen Eller til mamma begynner på skolen kanskje? (når barnet er 3 mnd) * Har ikke behov for å være med venninner (utenom de som har barn da) Har ikke så mange venninner uten barn jeg... * Å gå ut på byen var hun ferdig med da hun fikk barn Eller ikke... * Barnemat skal lages fra bunnen av, og helst med morsmelk i Æææsja... * Men barnet skal selvsagt fullammes i MINST 6 mnd DET er jeg enig i. * Bruker morsmelk som såpe, salve mot alle hudlidelser, øyedråper, hostesaft, etc... Det er jeg IKKE enig i... * Tøybleier er tingen. Tøybind også. Tøybleier er finfint, tøybind er IKKE finfint... * Hun liker å påpeke hva andre småbarnsmødre gjør feil, også vilt fremmede hun møter på gaten. . Næh, ikke så de hører meg iallefall... -hvis barnet må gå i bhg skal ikke dagene være lengre enn fra 10-14, 10-15 faktisk... For de sover til 14 og spiser etterpå! -mor skal overhode ikke ha litt tid alene en dag til litt egenpleie/husarbeid/avslapping. Hvordan får man tid til det? Oppi all klesvaska, middagslaging, husting, amming, rydding, mannfolk som ikke tar noe av det forannevnte osv osv?! -barnet tar stort sett skade av barnehagen og det er ikke lov å innrømme at å aktivisere en 4 åring konstant er slitsomt og at akkurat min unge innimellom kjeder seg hjemme sammen mor. Har ikke 4åring så det vet jeg ikke... -sender med 3 sider med instrukser hvis de er så uheldig at besteforeldre må passe de. Neida, sendte bare med 2! -er storfornøyd med mannen sin til en hver tid, litt misnøye innimellom er ensbetydene med at forholdet er dårlig Hepp... - barna ser aldri tv TV? Hva er det? (vi har IKKE en på soverommet, en i stua, en i andre stua, en på rommet til bruttern samt laptoper med dvdspiller som er med i bilen...) - dib mamman er aldri trøtt og klar ALDRI! (og ja, jeg kjedet meg litt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå