carina86 Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 hei hei alle sammen, nå har jeg ikke vært inne her på litt over to uker, grunnen er det at jeg har brukt tiden sammen med sønnen min, som kom 7juni. jeg må vel kanskje si at jeg hadde en veldig go'fødsel til å være førstegangsfødene!! Det hele startet fredag 6juni (termin datoen min) med at jeg hadde små blødninger. tenkte ikke at det var noe spesielt med det, for det var så utroig lite og hadde ikke noen smerter. men fortalte dette til samboeren min da, å han fikk jo noia... lovte han å ringe føden når han kom hjem.. Da han kom hjem prøvde jeg bare å feie det bort for det var jo ikke så mye blod, men etter kraftig diskusjon ringte jeg da, mest for å roe ned samboeren. ringte bort ved 17tiden. hun jeg snakket med på Ahus, mente det ikke var noe alvorlig men vi kunne godt da turen bort til kontroll hvis vi ville. jeg hadde ikke behov for det, men det hadde samboeren. Vi gjør oss klare for å ta bussen, (må ta 2busser fra oss for å komme frem, først en som bruker 6 min så en som bruker 40 min) når vi setter oss på den første bussen fikk jeg plutselig vondt, det var den første ria som melte seg. så før vi gikk av bussen kom en til. vi turte ikke sette oss på neste buss, så endte opp med taxi. da vi kom på Ahus satt vi å ventet en eviget (føltes sånn ut i hvertfall) jordmora sjekket bindet å sa 'at her var det ikke mye blod', 'nei' sa jeg. hu sa vi fikk måle hjerterytmen og sammentrekninger hvis jeg ville. Ja, hvorfor ikke liksom. hu kom innom et par ganger mens jeg lå der, 'du har sammentrekkninger ja' (som om jeg ikke kjente det selv) da hun sjekket åpningen begynte hun bare å le.. Følte meg ikke sælig høy på hatten da nei.. da jeg spurte hva det var sa hun 'å jeg som hadde tenkt å sende deg hjem igjen.... haha.. du har jo 5 cm åpning!' ja vel.. tenkte jeg, så fint at vi droppet å ta med sykehusbaggen min og at vi ikke spiste før vi dro.ikke hadde ikke fylt opp mat til katta heller. så sier jeg til samboeren at jeg må hjem å mate katten og hente baggen å spise litt først. fikk vel bare beskjed om å 'drite & dra, å heller konsentrere meg om å føde' tiden gikk veldig fort! ca kl 23 begynte press riene, vi ringte på jrdmor fordi jeg måtte på "do" fint sa hu å gikk igjen. da ble samboeren irritert, hehe.. men han ble hos meg. kvart over midnatt kom skatten min 3380g og 51cm. så fra første rie til han var ute tok det nesten 6.5time. da skal man vel ikke klage over fødselen:) Hvis jeg skal ha flere barn skal jeg høre mer på samberen.. hehe De har vist rett innimellom de å.
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Hehe, morsom og fin fødselshistorie. Gratulerer så mye!!
01-08-2008 Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Gratulerer med den lille prinsen Så fin historie.. Du har en samboer som bryr seg om deg hvertfall Kjempe koselig
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Gratulerer med babyen. For en flott fødsel!
carina86 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 takker for svarene håper flere liker den:) lykke til til dere.
loffmusa Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 hehe, mennene kan være gode å ha ja;) gratulerer så masse
carina86 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2008 Katten klarte seg fint, samboeren dro hjem ved 5 tiden så han foret katten da. så alle klarte seg den natten uten mat hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå