Gå til innhold

Kunne trengt en klem....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig langt nede psykisk for tiden. Fødselen nærmer seg og jeg gruer meg. Gruer meg til amminga, til fødselen og tiden på sykehuset. For oss blir det to tette og vi har ikke plass til søskenvogn i bilen eller råd til ny bil heller. Sover dårlig om natta, noe jeg aldri har gjort før. Våkner ofte i gråt. Klarer ikke sove uten klær for jeg føler meg så stygg. Han jeg er gift med sier selvsagt at jeg ikke er det. Brystene mine er så små og det sliter veldig på psyken. Sykehusskrekk så vet ikke om jeg kan klare å ta silikon. Har sykt lyst hvertfall. Begynner å bli redd for at jeg blir en dårlig mor når jeg er så langt nede. Plutselig sier nav at jeg ikke har rett på foreldrepenger. Tok meg to uker ferie i løpet av de ti mnd man må jobbe. Får kun engangsstønaden og det er jo ikke så mye. Føler alt går galt for tida så jeg avlyste legetimen (har kun vært to ganger og nå er det 6 uker igjen) av frykt for å få en siste dårlig nyhet for det orker jeg bare ikke. Føles som alt er bra med den lille så vil heller leve i det håpet. Alt går galt for tida, og da kan det vel snart bare gå oppover? Håper det, men kunne trengt en klem mens jeg venter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst du skal snakke med legen din om dette - så kan sykehuset være obs på depresjon. Ellers så fortjener babyen din en legeundersøkelse. Tenk om noe skal være galt - vil du ikke da få dårlig samvittighet i ettertid? Gjør alt for barna dine - og slutt å tenke på små bryster. Er du klar over at det finnes krig i verden? Problemet ditt er så lite i den store sammenhengen. Og du kan faktisk få hjelp - om du vil ha.

Skrevet

tenk på det positive i ting!

jeg følte meg som en hval da jeg gikk høygravid... jeg har enda noen kg igjen før jeg er fornøyd med meg selv igjen. men ikke kast host kaloriene dine på dette. jeg vet det er lettere sakt enn gjort.. men prøv. skriv meg gjerne en pm om du trenger og snakke:o)

klem

Skrevet

En god klem skal du ihvertfall få av meg : )

Hadde du problemer med amminga sist gang? Jeg tror alt blir lettere for deg denne gangen, ettersom du har vært igjennom det en gang tidligere. Jeg også veldig små pupper.... Men de var jo ganske store etter at melka kom da: )

Sykehus skrekk ja.... jeg grudde meg ikke så mye til fødselen, men mest til bare det å være på sykehuset i flere dager. Det endte faktisk med at jeg ville være der så lenge som mulig. Så trygt og godt å være der med de koslige jordmødrene: ) Har du mulighet til å leie et sånt familierom? Det var midt i blinken for meg. Slappe av litt med den nye lille familien min, og venne meg til den nye tilværeslen...

Skjønner at det blir slitsomt med to små barn, og at det hadde vært lettere med søskenvogn. Men det løser seg nok! Har dere barnehageplass, eller skal du være hjemme med begge to?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...