¤2barnsmamma¤ Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hva er tema i konfliktene? Noe som går igjen?
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Japp! Tidligere var det min manglende tilitt til han, nå er det hans manglende evne til og rydde/vaske hjemme... Aldri noe annet. Og om det en sjelden gang er det, så er det fordi vi misforstår hverandre..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Hvor mange dager pr år han kan dra på jakt =0).
golddust Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 hans manglende evne til å vere hjemme sammen med meg og pjokken...gjør alt annet enn å vere hjemme sammen med oss, og seier det til og med rett ut at han ikke vil... ganske møkk-lei nå.
Mamsen og lillegutt Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 oslo mamma 76....hehe har en sånn jaktmann jeg også. han sier vi ikke kan få unge i september,for da har han ikke tid..... og så sitter han litt for mye på et dataspill,og det irriterer meg,og vi krangler litt...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Ha ha ha. Siste tulle kom i Oktober. Han ble en smule stressa haha =0). MANNFOLK
hit og dit Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Konfliktene er som regel veldig viktige for meg, men no når eg tenker meg om så kjem eg ikkje på kva det gjelder ein gang. Ha ha ha. På tide å få mannen heim. Før me starte på slankekur, så var det ein evigvarande diskusjon kor mykje smør ein trengte når ein steikte ting. Mannen brukte jo halve meieriet jo! Då me flytta sammen så var det heftige diskusjoner om kven som gjorde kva i huset, og kva definerer ein som reint. (Me kjem fra veldig ulike bakgrunner: eg har mor med støv på hjernen og ein far som er mammas slave. Han kjem fra ein heim der far gjer ingenting i huset, og mor strengt tatt kun bryr seg om hagen, og huset ser ut deretter). Så me jobba hardt med å finne vår gylne middelveg. Definisjonen på reint og ryddig sliter me litt med enda.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Virker som de klassiske konfliktene er: Penger/økonomi, arbeidsfordeling, alenetid og sex.
¤2barnsmamma¤ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. juni 2008 Vi krangler nesten alltid om min manns manglende intiativ til å finne på noe positivt og allright å gjøre når vi har fri (dvs fri fra jobb- IKKE fri fra barna,det har vi aldri,ettersom både mine og hans foreldre har mer enn nok med å selvrealisere seg selv) Det er alltid jeg som må dra i gang noe. Virker som at gubben er fornøyd så lenge han kan holde på med gadget-ting. Mens jeg har lyst til å bedrive sommersvermerier og føle litt glød. Ellers er han veldig flink både med å hjelpe til i huset og til å ta sin del av omsorgen for barna. Hadde nesten vært bedre og hatt noe å krangla om på det sistnevnte. Virker som det er mer vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå