Gå til innhold

Bør jeg ta ny test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, her er enda en "kan jeg være gravid?"-tråd, og jeg vet at svaret er "kun test kan fortelle deg det". Men jeg spør likevel. ;)

Har stått på p-sprøyte i en del år, så på p-ring i ca et halvt år. Tok en måneds opphold for å se om bivirkningene forsvant, så p-ring en måned til. Jeg tok ut ringen og skulle begynne på p-pille neste måned (altså ved første naturlige mens). Men den kom aldri.. Forventet for ca tre uker siden..Tok to tester med en ukes mellomrom, siste for noen dager siden. Begge negative (billigtest og CB).

Jeg var kvalm i hele forrige uke, hatt litt menssmerter og tenkt at "ja, nå kommer mens", men ingen tegn til blødning.. Ganske oppblåst og er på do ofte synes jeg.. Ingen ømme bryster eller andre tegn. Nå oppdager jeg at jeg er ganske oppsvulmet i understellet og begynner å lure på om jeg bør ta enda en test, kanskje en digital en? Jeg kan vel ha hatt sen eggløsning, slik at forventet mensdato er helt gal? Syklusen var normal i oppholdsperioden, merket godt at det var "ekte" mens (utrivelig gjensyn med heftige menssmerter!), men jeg tenker jo at dette må være ustabil syklus..

Jeg sitter her med røyken i hånda og får ikke helt fred, tenk om det er noen inni der som hoster og harker? ;) Barn er ønsket, men først skal økonomien stabiliseres, og jeg må slutte å røyke og kutte ut medisinene mine.

Noen som har noen tanker å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikk til lege og snakk med han/ho. Ein kan jo ha bivirkningar av diverse prevansjonsmiddel, så kan jo vere derfor mensen ikkje har komt endå. men, det kan jo og vere at du er gravid, men at det ikkje har slått ut på test endå.

Snakk med ein lege du, det er nok ein som har vesenetlig meir peiling enn andre;)

Lykke til uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...