phantomet Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Egentlig burde jeg sovet den dypeste søvn akkurat nå, men det er umulig...Har sovet etpar timer, før T&T bestemte seg for å arrangere ordentlig "houseparty", noe som gjør det umulig for en stakkars hybelvertinne å sove... Det samme skjedde igår morges. Da var de så ville at jeg trodde det var fødsel på gang. Fra klokken 0430 til 7 tråkket jeg rundt i det nattestille huset, fikk endelig samlet sammen noen av de tingene jeg tror bør ligge i en bag, dusjet lenge, før jeg endelig fikk sovet igjen, rett fpr alle de andre våknet og startet på sin dag.. Stod opp til sen frokost, og tilbrakte stort sett resten av dagen på sofaen. Det er litt rart å være lys våken i et nattestille hus. Det eneste som for øyeblikket holder med med selskap er duringen vra akvariet. Selv bikkja nekter å være selskapelig på denne tiden... Har vært inne og tittet på ungene. Lagt Måka-turneren bedre tilrette i sengen sin. Dyna bedre over Junior. Rullgardinet litt opp på storejentas rom for å gi henne og broren litt med luft...Størstegutten har sovet i skuffen hos storesøster noen netter, og fortsetter med det en stund til. Phantom-mannen har blitt forvist fra soverommet pga hosting og snorking, og da er sengen til størstegutten det beste alternativet Nå starter den siste uken hos dagmammaen, Junior har siste uke i barnehagen før ferie, og de største ungene skal begge være med på fotballskole denne uken. Phantom-mannen har sin siste uke før han starter ferie og så svinger rett inn i en lang permisjonstid...Tror kanskje det er en stresset mann som skal leve sammen med oss de neste dagene, for han har så sinnsykt mye han skulle ha ordnet med på jobben, før denne lange pausen begynner... Svigers har dratt på ferie etter mye om og men...og vi vet ikke helt når de er tilbake.Dere vil ikke tro hvor deilig og fredelig det er her på tunet når naboene er borte. Tror faktisk at svigerfar har satt en nabogutt til å vanne plantene sine denne gangen, siden phantom-mannen ble "vill" etter tullet hans sist. Ellers er det 22 dager igjen til det planlagte møtet med T&T. Vi har dager der både phantom-mannen og jeg tror det skjer før, men så roer det seg ned igjen. Nå må jeg få kabalen til å gå opp når det gjelder barnepass ved ymse anledinger frem mot fødsel. Det skal være et info møte på sykehuset uken før KS som både phantom-mannen og jeg må være på. Ikke spes. barnevennlig. Så er det noen kontroller på tampen som vi har blitt anbefalt å stille to på...men i verste fall kan sikkert gutta bli med på dem...? Vi har ordnet det slik at en venninne av meg skal stille som barnevakt for gutta når endelig fødselen skjer. Idag ringte hun og fortalte at hun har skadet seg og går på krykker...om ikke foten blir bedre om kort tid er det mulig at det er sener som har røket i foten, og det betyr operasjon...IIIkkk, jeg orker ikke tenke på at vi kanskje ikke har noen til å se etter gutta likevel... En oppbevaringsboks på Oslo S er vel ikke helt forsvarlig? Nå kommer jeg ikke på stort mer å skrive...annet enn at jeg håpet at T&T skulle roe seg ned, men det vil de visst ikke... Nattlig hilsen
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 God morgen! Ser ut som du er like natteravn som min lilleM om dagen. Etter ymse netter med vekking hver time, så har vi nå et svare strev med å få ham til å sove natten gjennom igjen. Men det kommer vel. I dag er hans første dag i barnehagen etter ulykken, og jeg satser på at han kommer i rute ganske så snart igjen.. Åh som det nærmer seg for T&T sin ankomst! det blir artig det! Håper du fortsatt kan vurdere oss som backup til Måka og Junior dersom T&T skulle vurdere ankomst før dato, samt at om venninnen din skulle måtte operere. Vi er et steinkast unna, og kan løpe til dere på kort varsel! - ca 2 min.. he he Kontrollene som dere skal på, når er de? Kan vi ikke se om de kan være hos oss litt da? Vi starter også ferie nå om 1 uke, og da er det ingen store planer annet enn en liten tur på hytta og maling av hus.. Gi beskjed, så skal jeg se om ikke vi kan rydde kalenderen slik at både du og Phantommannen kan nyte synet av de siste mage-beskuelsene av nykommerne, før dere får se de live! Og du: Keisersnitt er i grunnen ikke så værst! LilleM ble jo født med det, og iom at det var også planlagt (i siste liten) så var det hele en fin opplevelse for både pappaen og meg!! Ingen dramatikk, ingen engstelse for at gutten ikke hadde det bra, og du kjenner jo jordmor og lege som skal forløse deg også..
phantomet Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2008 God morgen Seier og Glede, Håper lille M får en fin dag i barnehagen etter et langt avbrekk. Det tar nok ikke lange tiden før han sover igjen om natten, når dagene blir mer krevende for ham. Vi trenger all den backup vi kan nå om dagen, så deres rause tilbud er ikke glemt. Dersom det skjer noe i hurten og styrten er det ikke mange som er nærmere hulen enn 2 min. Det viktigste oppmøtet vi har er den som dreier seg om info rundt KS. Det er torsdag 10. juli klokken 1430. De andre kontrollene er også på torsdager, men da holder det at phantom-mannen stiller som sjåfør, og da kan guttaboys bli med på turen. Jeg er ikke så veldig bekymret for KS heldigvis. Det mest skumle med det er kateteret... og det vet jeg jo går bra... Er klar over at det er et stort inngrep, at det er fare for infeksjoner etc. men jeg tror det kommer til å gå bra. Nå begynner vi å bli veldig klare for å slippe å ha T&T innenfor mageskinnet, så hva som helst frister for å avslutte denne lange graviditeten.
dritgrei hei hei! Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 hei min venn, jeg sendte deg en melding i dag tidlig, men jeg kommer og passer dem. om det blir en dag eller fem så kommer jeg. dritgreipappan har farie. min mor er hjelper med de to andre ungene hvis han må henge opp kjøkken... Jeg kommer, jeg! sånn... Nå er den saken ute av verden.
dritgrei hei hei! Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Jeg kan kommme den 10. juli også jeg. jeg kan komme alltid! Og jeg tuller ikke!
dritgrei hei hei! Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 jippi!... og nei.... jeg tar bare med en unge og fyyller ikke på med tusen til! :-)
phantomet Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har nå lest meldingen din...Du er veldig fin! Og vi blir glade for hjelpen fra deg og den lille nissen. Guttaboys synes jo at du er kul, så da slipper jeg å bekymre meg for om de har det fint, mens jeg er opptatt med å sette to brødre til verden. Jeg måtte ringe phantom-mannen på jobb og si at vi har fått tilbud om hjelp fra den 14. Han ble veldig glad, men enda mer oppsatt på at jeg ikke får løfte så mye som en finger frem til da, slik at det er en sjanse for at T&T holder seg i magen helt til da... Det at du kan bli noen dager i hulen er et pluss, for da kan phantom-mannen være litt sammen med meg og minigutta de dagene vi blir liggende på barsel. Etter den 15. kan gutta herje sammen med svigerfar også, slik at du slipper å jage rundt etter dem hele tiden. De kan bare ikke være i hans forvaring hele tiden, for han er jo ikke helt til å stole på vedr. vanlige ting...mat, skift, søvn etc. Den 10. tror jeg vi skal finne et annet alternativ. Synes det er unødvendig at du reiser den lange veien bare for et kort infomøte. Nå er phantomet på saken, og sjekker hvilke muligheter som finnes...
phantomet Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2008 Det viser seg når jeg sjekket nærmere at det er den 9. juli som er infodagen klokkeslett 15.30...
Tiggywinkle Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Veldig kjedelig med slike nattmennesker.....får håpe de snur døgnet når de kommer ut:) Så fint at du får hjelp til de andre barna når tiden er inne. Vi drar på ferie til helgen, venter i spenning på om det skjer noe hos deg...
Plutseliten :) Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Onsdag 9 juli er vi hjemme...og 15.30 er sambo hjemme fra jobb,og eldstejenta er hjemme... De kan være her å grille pølser?? Og spise is? Og leke i hagen? Klem
phantomet Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er sikker på at gutta hadde synes det var toppen av lykke å få herje rundt hjemme hos dere. Det er jo rene barneparadiset der dere bor.. Rett før jeg leste tilbudet ditt meldte en annen venninne seg til å ta gutta for oss. De skal heller ikke dra bort i ferien, men bruke tid på å ordne hage etc. Junior synes jo slikt "ordentlig" arbeid er stas, så han skal få hjelpe til med en minigraver visstnok...mens Måka kan herje med sønnen der, som er minst like vill som ham selv. Nå på tampen er det multiple ting som kan skjære seg, så jeg har dere i bakhodet hele tiden...klar for utnyttelse...
Maud Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Si til de to gale guttene at jeg har sagt at de må la deg sove. Jeg er glad det er mange fine mennesker rundt dere nå. Vi reiser jo på lørdag og er ikke så veldig nyttige for deg fra langt borte.
Gummelillan Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Hei du fine vennen,¨ Kjenner at jeg er veeeeldig irrritert på at vi ikke er hjemmme etter den 5. juli. Men før det er jeg hjemme altså. Og selv om jeg ikke springer bort til dere så greier jeg å kjøre sånn ca på den tiden. Lov meg at du ringer hvis det skjer noe sånn i hyrten og styrten på nattestid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tufsemor Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Hei kjære deg. Som du vet så reiser jeg langt vekk den 5.juli og blir vekk i litt over en uke. Så vi er tilbake i Norge til ks, selv om vi ikke er hjemme:) Gi et pling om du trenger meg! klem
Mamma@work Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Kjære Phantomet. Håper dine festglade gutter lar deg sove i natt. Kanskje du kan fortelle dem at de kan vente med å spille fotball med Måka og Junior til de rent faktisk har kommet ut av magen. Og så må jeg si at det luner å se alle de fine tilbudene du har fått herinne om barnepass i innspurten. Det er deilig å se medmennesker bry seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå