Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 hva gjør dere når baby'n er overtrøtt og ikke vil sove? Noen tips?
MorLykkelig Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 hmmm... nå er det hele 2 år siden jeg var i en sånn baby situasjon. Ammetåke og det hele gjør sitt til at jeg ikke husker helt hva jeg gjorde....hehe Men mener jeg var flink til å slenge ut puppen i slike tilfeller. Da sovnet han som regel da han var mett, men dette gjelder sikkert ikke alle. Er jo ikke alle som ammer heller. Men, et tips er ihvertfall å ikke på noen måte stresse seg opp fordi du vil at barnet skal sove. Det får som regel motsatt effekt, da barn merker stress VELDIG godt... Håper den lille blir trøtt snart da... kjedelig at de ikke vil slå seg til ro.
Nætte;mortil2 Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Av med lysene, ro ned egen puls og smånynn litt mens man sakte vugger babyen.. Eller ammer.. Ingen høye lyder og ikke snakk direkte til babyen da.. Det er iallefall ting vi har brukt. Kan være luft som sitter fast og som plager, og da er det greit å få det opp.. Kanskje litt bevegelse av bena til babyen kan hjelpe..
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Søstra mi klarte ikke å roe ned sønnen sin den dagen de kom hjem fra sykehuset. Hun var stresset og han gråt. Det endte med at mamma reiste hjem dit og tok litt "kontroll". Mamma la seg på sofaen og la nevøen min på brystet/opp mot skuldra. Mamma slappet av og nevøen fikk ligge der å høre på hjerteslagene til bestemor =) Det tok visst ikke så lange tiden før han sluttet å gråte og roet seg ned. Til slutt sovnet han =) Da kunne mamma konsentrere seg om å roe ned søster'n =P
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Ja hun sovner ved puppen og dersom hun ligger inntil meg, men så snart jeg legger henne for seg selv så våkner hun. Dette selv om jeg sitter lenge med henne. Hun sliter litt med luft i magen så vi har prøvd alle mulige ting for å få ut denne, med variabelt hell. Skal til naturterapeut i morgen så da satser vi på at det hjelper :-) Har måttet ha henne sammen med meg i sengen de 2 siste nettene for å få sove selv også, men sover jo bedre dersom hun hadde ligget i voggen sin.... Ja, ja vi får vel bare være tålmodig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå