Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er min sønn 6,5 mnd og jeg sliter litt med hva som er rett ang. mat.

Sånn er dagen: ca.08:00 - melk, 13:00 - melk, 16:00 - middagsglass + melk, 18:00 - melk, 20:00 - grøt + melk ,så sover han til rundt 08:00 igjen..

Melken han får er mme og han spiser kun 8-10 sjeer med grøt/middagsglass. tillegg prøver jeg å få i han vann men han drikker bare et par dråper når han får grøt/middag.

Er DETTE rett? Helsesøster mente jeg burde gjøre noe med det, men det var heller ikke noe problem så vi kunne snakke mer om det på 7mnd kontroll. Har ikke sett flere her inne som har samme "greien" og venner og familie rynker litt på nesen når jeg sier hvordan måltidene hans er. Blir så usikker!! :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville kanskje ha putta inn et måltid med grøt eller youghurt tidligere på dagen.kanskje den klokka 13.00? vet ikke jeg, men synes det er litt sent på dagen å få fast føde først når klokka er 16 på dag/kvelden.

jeg vet ikke jeg asså...mulig det går ann å gi noe banan også.

Skrevet

Synes det hørres helt fint ut til den aldern jeg :)

Skrevet

Glemte å skrive det, jeg prøve å gi frukt rundt 13 etter han har våknet, men han vil ikke ha det altså! Litt vannmelon av og til. Så jeg bør prøve litt med grøt da eller? Kanskje før han tar første hvilen sin?

Skrevet

joda, det høres bra ut. :-)))

men jeg husker nå at jeg ga min grøt på morran ca 08, og etter et par timer sov han, og da fikk han en god døgnrytme, da kom 1 nippen tidlig på dagen, og en litt senere, ca 14. ikke noe problem å legge han ca 19.30 da....

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er rett, eller galt...men jeg ville kanskje lagt inn 1 måltid til, ja...Men jeg ville ikke gitt ham yoghurt før han er hvertfall 10 mnd...

Da smurfen min var på den alderen så dagen omtrent slik ut;

Ca. 08.00 - MME

Ca. 11.00 - vann + brød m/pålegg(leverpostei,makrell,kaviar o.l + litt MME hvis han ikke spiste så mye brød)

Ca. 14.00 - MME + fruktmos

Ca. 17.00 - vann + middag(ga ham vann fra skje,for da drakk han mer)

Ca. 20.00 - MME + grøt(ga ham grøt før han fikk melk, hvis ikke ville han ikke ha grøt)

Tror ikke det finne noe fasit på rett og galt, du må gjøre det du føler er rett for sønnen din. Barn er forskjellige :-)

Lykke til!

Skrevet

Hmm, sikkert ikke feil :) men jeg ville nok prøvd å få mer rutine på at det gikk ca like lang tid mellom hvert måltid..

Synes de to siste måltidene hans var ganske tett i forhold til tidligere på dagen.

Hva med:

08.00 melk

11.00 fruktmos

14.00 melk

17.00 middag

20 00 grøt + melk etterpå

Han er jo såpass liten enda, så synes ikke han trenger flere faste måltider, men kanskje han ville spist mer (særlig til kvelds) om måltidene var litt jevnere fordelt?

Skrevet

forslaget til mami synes jeg høres bra ut, men alle barn er forskjellige, og ikke like lette å få i mat, til de forskjellige tidene....

så om h*n er snill, ville jeg ikke gjort de helt store forandringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...