Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Skal ta røntgen i morgen, av bekkenet, for å se om det er for trangt. Hvordan gjør de det? Innvendig? Utvendig? UL? Tell me...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Om du er gravid bruker dem vell UL for og sjekke.. Men hvilken type UL aner jeg ikke..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 før i tiden måtte mor holde en linjal/måleståkk mellom beina når de tok røntgen, regner med at de har en digital måte å regne avstanden/størrelsen på nå. Regner med at det er vanlig røntgen og ikke ul, de kan ikke se bekkenet ditt på ul vel`?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Når du skal ta røntgen av bekkenet regner jeg med at det er det du skal, og ikke ul
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 "Skal ta røntgen i morgen, av bekkenet, for å se om det er for trangt. Hvordan gjør de det? Innvendig? Utvendig? UL?" Hahahah, dagens latter!!! uff, håper for din del du bare er trøtt når du spør om dette:P Røntgen er røntgen, og UL er UL:D Derfor tar de altså IKKE UL når du skal på røntgen.. Lykke til, håper bekkenet ditt er stort nok
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 UL er UL og røntgen er røntgen, skriver du oppi her. Hva mener du ultralyd er da? Er ikke det røntgen liksom? Tror nok heller det er du som driter deg ut jeg! HI: Håper det går bra med deg da, og at du ikke var FOR opphengt i å føde vaginalt. Babyen kommer uansett ut, og takk gud for teknologien i dag. Tenk om du ikke hadde fått greie på det? Kunne blitt en hard fødsel. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Rtg og UL er to ulike ting. Rtg er stråler, som kan være farlige/skadelige. Men dosen stråler er regulerbar, og vanligvis blir det ikke skade i dag for dosen er liten i forhold til tidligere:) UL er som det sier; ultralyd. Og ikke skadelig i det minste. Du HØRER vel forskjellen? Stråler vs ultralyd. Hvem dreit seg ut, sa du, NN 19:07? Ved mål av bekkenet, så er det vanlig røntgen(rtg) som blir brukt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Ultralyd er det samme som RØNTGENLYD! Ultralyd er lyder som ingen mennesker kan høre. Men ordet røntgen står for bilde innenfra, og såvidt jeg vet så erf ul et bilde innenfra! Gå å les en bok eller no! Leksikon er en fin bok jeg anbefaler deg!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Til NN19:52:) Wikipedia: "Røntgen, symbol R, er en eldre måleenhet for en røntgen- eller gammastråles evne til å ionisere ioner. 1R tilsvarer mengden med stråling som kan frigjøre en ladning på 0,258 mC pr. kg. tørr luft. Enheten, som er oppkalt etter den tyske fysikeren Wilhelm Röntgen, er blitt erstattet av SI-enheten gray (Gy). 1Gy tilsvarer dosen ved en eksponering på ca. 100R." "Ultralyd er lyd med en frekvens som er høyere enn menneskets øre kan oppfatte, vanligvis om lag 20 kilohertz hos unge. Noen dyr, for eksempel hunder, delfiner og flaggermus kan høre høyere frevenser enn mennesket, disse kan altså høre ultralyd. Ultralyd brukes innen tekniske fag og innen medisin." Klarer du å lese deg til forskjellen? gudhjelpes.... Rtg er stråler, ultralyd er lyd. rtg-stråler er potensielt skadelig, det er ikke ultralyd. Driv ikke med enedefineringer på hva det er, du forvirrer jo folk. Ja, begge deler blir omsatt til bilder innenfra kroppen, men det er to totalt ulike måter det blir gjort på, og ulike ting en kan se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå