Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere store barn? Har termin i morgen, og er redd jeg skal få en sånn 5-6-kilos-baby :s

Virker dessuten ikke som hun har noe hast med å komme ut. Så for hver dag blir hun større og større og større og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk ikke mer en 3 dager over termin da men hun var ikke større en 3310 g og 50 cm..

Skrevet

Jeg gikk 12 dager over, og gutten min veide 4050g.

Så nei, ikke spesielt stor.

Hadde de hatt mistanker om at du får en veldig stor baby, hadde de nok tatt ul for å sjekke vekta...

Skrevet

5 dager over og 3590g

Skrevet

Ligger over kurven når de måler magen, men har ikke fått noe tilbud om ul. Sønnen min var helt normalvektig, sikkert derfor... Blir bare litt nervøs jo mer tiden går...

Skrevet

Du får trøste deg med at det er veldig sjelden at noen får ekstremt store barn... -og det er jo mange som føder over temin.

Også blir man jo satt igang om det drøyer for lenge...

Jeg fikk time til det på 12. overtidsdag, men gutten min skjønte nok alvoret og kom en halvtime før avtalt time :)

Skrevet

jenta mi kom 9 dager over termin og var 3530 og 50 lang. så ikke vær redd, vil ikke si at de er kjempe store

Skrevet

Min datter kom 1 uke over termin og var 3066 gr og 49 cm.

Magemålene viste at hun skulle være godt over 4 kg..så feil kan dem ta..hehe.

Lykke til med fødselen!

Skrevet

10 dager over termin, hun var 4180gram... Så ikke så gedigen stor.

Ikke en gang en WASP-konsert 5te dagen på overtid fikk henne til å ville komme ut ;)

Skrevet

8 dager over termin og hun var 4500 gram..

men fødselsvekta på barnet har ofte litt sammenheng med foreldrenes fødselsvekt.. her var f.ks barnefaren 4900 gram når han ble født. selv var jeg 3500 gram.

du skal se at barnet blir sikkert ikke så stort:)

symfysemålene har ikke så mye å si for størelsen på barnet igrunn.. man kan ha mye fostervann og da blir magen større vet du:)

lykke til med fødselen:)

Skrevet

Jeg fikk Leon 14 dager over temin og forventet å få en stor gutt. Ut kom en lten gutt på 3324g, så slapp av, det er nok ingen 5-6 kilos baby!!!

Skrevet

Jeg fødte 15 dager over og jenta mi var 4410g og 53cm lang... Stor jente!:)

Jeg tenkte som deg og gruet meg mer for hver dag jeg gikk over, men jordmor trøstet meg med at det er hodet som kommer først og baner vei, og det vokser ikke mye de dagene man går over.

Skrevet

1. 14 dager over 3890

2. 12 dager over 3465

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over termin sist, og jenta veide 3780 g og var 51 cm lang.

Skrevet

Gikk 12 dager over termin sist og ut kom ei jente på 3490g og 48 cm;)

Skrevet

Jeg gikk 12 dager over sist og jenta veide 5116 g, stor jente!

Skrevet

1. mann kom 10 dager etter termin og var 4200 gr. og 56 cm

2. mann kom 18 dager etter termin og var 4840 gr. og 55 cm.

Skrevet

Gikk 15 dager over termin og fikk først estimert et barn på over 4 kilo, men hun var en halv kilo lettere. :) Så legene kan ta feil når det gjelder vektestimering, ja. Dessuten legger ikke fosteret nødvendigvis så mye på seg etter termin. Mange kan faktisk gå litt ned ettersom morkaka jobber litt mindre effektivt (den gjør seg vel klar til å avslutte etter ni måneders hard jobbing!).

Skrevet

min første kom 16 dager over termin og veide 3660gram og var 48 cm lang. han hadde forholdsvis stort hode da, men slett ikke sikkert du får stor baby selv om du går over. Nå er det vanlig i både min og gubbens familie å føde ganske små barn, og selv er vi bare 160 cm (meg) og 170 cm (gubben) så vi er jo ikke så store selv! :) Jordmor som tok ultralyd på overtid estimerte han til å være mellom 3600 og 3700 gram...hun var ganske rett på kornet der må jeg si! :)

Skrevet

12 dager over termin forrige gang - 3800g

Skrevet

Gikk 12 dager over og fikk henne ut 14 dager over termin. Da veide hun 4105 gram, men jeg synes ikke hun var så stor og ingen kommenterte det. Hun er bare rett og slett tung, men ser tynn ut.

Skrevet

Jeg gikk 15 dager over, og fikk en gutt på 3315gr og 49 cm. Men vi foreldrene var ikke så store heller da. Jeg veide nøyaktig 3000 gr, og samboer var vel på rundt 3600. Så gutten vår ble en mellomting. :)

Skrevet

14 dager over og ut kom en gutt på 3760 gram, tydelig overtidig, men altså ikke stor. Høyt symfysemål hadde jeg også, godt over det grønne feltet hele veien. Noe jeg har denne gangen også, uten at noen ser ut til å bekymre seg for det :-)

Skrevet

Nummer en kom 4 dager over termin, jeg lå over snittet på sf-målet hele veien noen ganger såvidt utenfor også men det flatet ut rett før termin. Jenta var 2903 gram og 48 cm (34 rundt hodet) Ikke stor i det hele tatt:-)

Nummer to kom 13 dager over termin, da lå jeg på snittet på sf-mål hele svangerskapet. Han rakk å bli 3460 gram og 50 cm (36, hodet) så ikke så veldig store gutten det heller :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...