Gå til innhold

Er dette seksuelt misbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det høres toskete ut å spørre, men når jeg var 14 år gammel, besøkte vi stefaren min sine foreldre. Stefaren min sin far begynte straks vi var alene hjemme, å ta på puppene mine, og flirte godt hver gang. Det gjorde kjempevondt! Han sa "tut-tut" og klemte til. Dette skjedde flere ganger,og jeg ba han om å ikke gjøre det.

Jeg sa fra til mamma, og hun sa fra til mannen sin, og stefaren min tok faren sin kraftig. Dengte han oppetter veggen og ga han skikkelig kjeft.

Han rørte ikke meg etter dette.

Men hva kalles det? Seksuelt misbruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ekkelt :( ja det er vel det vil jeg tro..

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det seksuelt misbruk, men at det er en helt uakseptabel oppførsel av en klovn er det. Trakassering.

Skrevet

Det høres ut som om han hadde lyst til å missbruke deg!

Godt stefaren din satte en stopper for det

Skrevet

Vil jo kalle det seksuelt misbruk, det er jo mange grader av det!

Du var jo mindreårig, under den seksuelle lavalder, dette var noe han gjorde mot din vilje, og du sa tydlig ifra om det til han til og med!

Men utrolig bra at du sa ifra til moren din, og at hun igjen sa ifra og det blei tatt alvorlig, og at han slutta med det, skulle bare mangle også... men utrolig tøft av deg som 14åring å si ifra, er ikke sikker på om jeg hadde tørt å sagt det til noen i den alderen, har heldigvis ikke opplevd noe lignende!

Plager dette deg på noen måte nå, siden du spør?

Skrevet

Det er mange ting som har begynt å plage meg av ting som skjedde i barndommen min. Prøver bare å sette ord på ting.

Kanskje rettere å kalle dette et overgrep?

Jeg tar for meg diverste ting som skjedde, en ting av gangen, og legger det bak meg. Men først vil jeg jo sette ord på ting. Og det er derfor jeg lurer på hva dette kan kalles.

HI

Skrevet

du kan godt kalle det seksuelt overgrep etter min mening ja!

Håper du klarer å legge det bak deg når du får satt ord på det.

Skrevet

Det er seksuelt misbruk ja.

Har opplevd lignende med en onkel for over 20 år siden, tåler han ikke den dag i dag..

Skrevet

Har også flere opplevelser fra barndommen som sitter igjen, å har vært hos psykolog for å legge de bak meg.

Brystklåing av et barn er seksuelt misbruk, fikk dette bekreftet av min psykolog.

• 2 uker senere...
Skrevet

En slektning av meg var i et fosterhjem hvor fosterfaren vasket henne i underlivet. Hun var 10 år gammel.Og fikk beskjed om at for å spare varmvannet hjemme, måtte hun dusje på skolen han var vaktmester på. Da tok han like gjerne en dusj sammen med henne, og hun visste ikke før etter hun ble eldre at en mannetiss ikke sto.

Han er dessverre død og begravet nå. Men fostermor lever enda, og jeg lurer på hva hun hadde sagt om hun fikk vite dette.

Skrevet

At DETTE er seksuelt misbruk, er en hån mot oss som virkelig har vært utsatt for det. Å ta på puppene og si tut-tut er seksuelt misbruk, er helt for jævelig provoserende å lese. Fy faen.

Skrevet

Om det oppleves som misbruk eller ikke, bestemmes vel strengt tatt av opplevelsev til den som blir krenket. Det som oppleves som en bagatell for noen, kan være svært krenkende for noen andre. Når du tar dette som et hån mot deg personlig, tyder det på at du neppe er ferdig med å bearbeide det som hendte med deg. Søk hjelp for deg selv og ikke oppsøk tråder med slike overskrifter som denne har. Det ligger jo i tittelen at HI er usikker og søker andres mening, hvilket må være lov.

Skrevet

Man bearbeider slikt hele livet og blir aldri ferdig med det. Hvor går grensen på hva man kan kalle seksuelt misbruk da?. Det er virkelig skummelt at det er så mange som mener at dette er sekuelt misbruk. At hun kan spørre er jo greit nok. Men at folk faktisk mener at dette er seksuelt misbruk er helt utrolig trist. Hva hun føler må bli tatt på alvor, men ikke kall dette for seksuelt misbruk.

Skrevet

Veldig enig med anonym 09:03.

Jeg har selv blitt seksuelt missbrukt som barn (fikk heldigvis slutt på det som 10åring), og jeg har faktisk også blitt utsatt mange ganger før jeg blei 16 av å blir "krafsa" på av eldre menn. Selvfølglig IKKE akseptabelt, men regener de hendelsene som sterk trakasering og ikke seksuelt missbruk. Skulle alle de gangene vært seksuelt missbruk så må jeg si at det har blitt mye missbruk igjennom åra:/

Men jeg skjønner veldig godt at HI syns dette er vanskelig, for et barn er det ikke naturlig at en som skulle opptre som hennes farsfigur oppfører seg slik.

Men å kalle det seksuelt missbruk er litt sterkeste laget syns jeg, det må ikke være seksuelt trakasering for at en person sliter med ting i livet.

Skrevet

Jeg mener at dette kan kalles et overgrep.

Dere to som har blitt misbrukt, spesielt du første, det høres ut på deg som at dette ikke er så galt! Jeg vil absolutt påstå at det som HI har opplevd er veldig galt, og det er ikke noe man bør utsettes for som barn!

Hvis en dame er på fylla og kubber og det kommer en fyr å ligger med henne mens hun er bevisstløs, skal ikke dette kalles voldtekt da fordi han ikke har slått henne først?

Skrevet

Det går vel under ordet overgrep på barn,da.

Hva jeg har opplevd av andre ting i tillegg sørger for at jeg har store problemer med mange ting i dag. Dette er bare noen av opplevelsene.

Hi

Skrevet

Du kan vel kalle det kva du vil, men eg ville brukt uttrykket overgrep istadenfor misbruk her. Det er i alle fall krenking av andre sine grenser, seksuelt grenseoverskridande atferd, kanskje?

Eit overgrep er eit overgrep uansett om andre har opplevd verre ting.

Skrevet

Hvorfor må du vite om dette er seksuelt overgrep eller ikke. Er det for å unnskylde deg selv for alt om har gått galt i livet eller noe? Stakkars deg HI. Du må virkelig slite visst noe ordentlig ille skjer deg her i livet. Det er helt utrolig at slike hysteriske, overanalyserende damer her inne klarer seg gjennom livet? Dere sitter vel på de rosa skyene deres og flyter gjennom livet i sus og dus.

Skrevet

fatter ikke at folk kan gjøre noe sånt.

Og familiemedlemmer som er voksene da! HALLO

Hadde en fetter en gang som digget og leke gjemsel med meg og søstern. han ville alltid hjemme seg med meg.... hvorfor?

for da kunne han ha meg på fanget på en måte da vi satt på huk. Og jeg kjente ståpikken i buksa hans, også at han "hompa" med meg liksom. Var ikke inni meg altså. Men ekkelt alikevel..

Heldigvis bor han milevis herfra, så ser han ikke så ofte. Da var jeg ca 8 år og han 4 + år eldre (husker ikke hvor gammel han er).

Skrevet

anonym 18:20: La oss håpe dine barn aldri opplever sånt. For da blir det lite støtte å få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...