Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Vi har hatt dåp idag, og har kjempemasse kake igjen etter selskapet.. blant annet nesten en hel sjokoladekake. Tror dere det er greit om jeg tar den med i barnehagen imorgen så de får spise kake etter ettermiddagsmåltidet sitt, eller er det ikke "godtatt" å ta med kake i barnehagen? Det er ikke en sukkerfri.barnehage.. Kaken er også glutenfri om noen skulle ha glutenallergi..
~sjiraff~ Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Hadde ringt bhg i morgen tidlig og spurt. Tror det er veldig forskjellig praksis rundt omkring.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Om ikke de vil ha den kom gjerne hit med den =0) nam nam nam De kan jo sikkert fryse den så kan de ha den til en eller annen kose dag=0) om de ikke vil spise den i morgen.
Mom2Two Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Jeg er ikke "hysterisk" når det gjelder sukker, men tenker at tenk om alle skal "dumpe" kakerester til ungene hver gang det har vært en bursdag eller anledning? Du kjenner ikke noen på eldresenter eller noe da? DER blir de glad for kaken, og de er ikke så nøye på tennene lenger;-) Vi ga alle kakerester etter dåpen på gamlehjemmet der svigeroldermor bor, de ble superglade og snakker om det ennå. de er ikke så bortskjemte med sånt.
It's all about me Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Den siste setningen om at den er glutenfri avgjorde hos meg. Ta den med. Jeg har enda ikke opplevd at noen har tatt med glutenfri kake i barnehagen til lillegutt så jeg hadde blitt hoppende glad for at han kunne spise av det samme som alle andre for en gangs skyld.
OsloMor Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Som mor til to egge-. og melkeallergikere (den ene er nå frisk) så hadde vel ikke jeg akkurat jublet over at jenta mi nok en gang måtte sitte og glane på andre spise noe hun ikke kan spise... Ellers er jeg i utgangspunktet ikke blandt de som heier på sjokokaker, eller andre kaker, i barnehagen sånn generelt.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Er du usikker kan du gi den til personalet, de blir nok kjempe glade! Hyggelig med en sommerhilsen<3
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2008 Ja du skal få så mye kake du bare orker å spise.. Tror jeg har beregnet veldig feil med kakene. Så må invitere alle kjente på restefest imorgen, for jeg er jo egentlig på slankern etter fødselen.. og jeg har "bodd" i boden all maten står siden gjestene gikk.. huff.. er så svaaaaak.... Ja jeg får sende med kaken når samboer leverer imorgen, så får han spørre når han leverer om de vil ha den, de kan jo ha den på pauserommet om ikke inne på avdelingen! Om ikke, får han ta med på jobb:)
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2008 Nei men jeg vet der ikke er melkeallergikere siden de får servert/baker mat med melk i selv i barnehagen innimellom! Om det hadde gått barn som ikke kunne spise det jeg hadde tatt med så de kun måtte sett på, da hadde ikke jeg tatt med heller! Er da ikke så kjip!
Gjest 5 andre Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Hvilke regler er det i barnehagen i utgangspunktet?? I vår bhg serveres det aldri usunn mat.. Er glad for det i grunn,,, Jeg vil ikke at pjokken skal spise kake ved hver bursdag og andre spesielle anledninger. Kjedelig om han skulle sitte å se på de andre barna som dytter nedpå. Like viktig som hva regelen i barnehagern er, er jo hva foreldrene synes om det...
Sandra*MammaTilLukas Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Synes b.hagene er hysteriske til tider.. Det er greit at di ikke vil ha mye usunn mat i ungene.. Men hva gjør det om di får litt kake en dag da? Kommer jo ikke til å få kjempe fæle tenner å diabetes av den grunn.. Gi ungene kake du
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2008 Huff.. orker ikke få sinte foreldre på nakken.. så jeg sender med samboer på jobb jeg! Selv om de både lager kake,boller, får is og også potetgull innimellom i barnehagen.. ikke hver uke, men innimellom:) Da blir iallefall karene på kontoret til min kjære fornøyde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå