Gå til innhold

Jeg har kjempegreie svigerforeldre, MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt lite tålmodighet ovenfor svigerfar på enkelte ting. De bor på en annen kant av landet - og ser jo ikke barnebarna så ofte naturlig nok.

Derfro er det jo naturlig at han vil gjøre mest mulig sammen med ungene - og det er jo flott.

Men han insisterer på å gjøre ting han ikke fikser hele tiden, og om og om igjen.

Som f eks å skifte bæsjebleier. Han brekker seg og kaster nesten opp av bæsj (det er bare sånn han er og det er greit)- men likevel så MÅ han dra med seg ungen inn og begynne å bytte hver gang. For så å hoste og harke og lage et voldsomt opptrinn rundt dette, hvorpå svigermor må overta og bytter på et blunk uten noe mer kluss.

Og når babyen er tydelig sliten, sutrer og bare trenger kos. Da herjer, synger og fjoller han rett i fjeset på småtten for å avlede. Dette medfører jo selvfølgelig at ungen hyler enda mer - og svigerfar må da øke stemmevolumet i synginga og "lydene" sine for å overdøve. Han har ikke evnen til å roe med, og enten bare kose rolig med babyen selv .- eller overlate han til meg eller andre. Jeg må som regel ta babyen fra han rett og slett, for jeg kjenner jo ungen min så godt at jeg skjønner hva han vil. Dette sier jeg jo selvfølgelig fra om at "nå er han trøtt og vil kose/sove" men det er for døve ører.

Og det værste : Når vi skal kjøre bil så insisterer han på å først feste babyen i stolen, så feste stolen i bilen og klappe sammen vogna etc.

Her er han (som de fleste besteforeldre) helt analfabet. Og selv om jeg sier fra at VI fester stolen selv, så går ikke det inn.

Når man skal stue unger i bilen er tiden knapp før de begynner å sutre - så det ender opp med at han fester babyen i bilstolen med skulderstroppene rundt magen, fremovervendt sete og med en helt hinsides belteføring.

Yess. På det tidspunktet har som regel småtten begynt å hyle fordi han er utålmådig - og da må jeg gjøre hele festegreia på nytt for å få det riktig. Min kjære svigerfar står da rett ved for å lære dette( han insisterer), men neste gang gjør han det på samme viset likevel.

Det å legge sammen vogna etterpå er jo en tilsvarende histore.

Huff. Det er jo bagateller i den store sammenhengen, men jeg blir så oppgitt over at han er så oppsatt på å være midtpunktet bestandig, og bruker dette for å fremheve seg selv og få oppmerksomhet rundt egen person.

Han er svært "mye" som person, og har alltid vært det. Greit nok det, folk er forskjellige - men eg blir litt lei.....

Andre som har tilsvarende foeldre eller svigerforeldre ? Dette kunne like gjerne vært mine foreldre jeg skrev om, det har ikke noe med det å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere treffer de så sjeldent, hadde jeg prøvd å bite sammen tenna og bare la det stå sin prøve. Synes det er koselig at han gjerne vil være med på alt jeg. Nok av de som ikke engasjerer seg i det hele tatt (les; mine eks-svigers)

Skrevet

vær glad han vil, du

Svigerfar har sett eldstemann på 4 ca 2 timer tilsammen - og ignorert mini fullstendig...

Skrevet

Ja, det er jo nettop det. Jeg sier som regel ikke noe - og det er jo ikke så mange dagene vi er sammen i lengden.

Smertepunktet er ei uke - det er både sambo og jeg enige i.

Da er det deilig å komme hjem da.

Flott at han engasjerer seg, men når det er mest for å fremheve seg selv og skape oppmerksomhet rundt egen person - det er da jeg blir litt lei.

Dette er så tydelig, og han er sånn rundt det meste.

Skrevet

mamma er akkurat sånn som din sviger far!!holder på å bli gal jeg, tidligere så vi hverandre kanskje hver andre mnd eller noe sånn, nå har hun ikke sett ungene siden august i fjor, lurer på hvordan hun blir når vi kommer ned i sommer!!

Skrevet

Sitter å ler når jeg leser:p

Nei, jeg har ikke slike svigerforeldre, de er egentlig ganske flink til å se at vi ordner opp i bilsikkring, og bleieskift:D

Skjønner godt at du irriterer deg over dettenå, men jeg er helt sikker på at når guttene dine er ferdig med bleier og bilsikring kan du se til bake å le av det;)

Skrevet

Når ungen er overtrøtt, synes jeg du kan si ifra. Si noe om at besteforeldre skal slippe å styre med skrikete unger, men heller få kose med dem når de er blide og fornøyde.

Med bilstyret kan dere kanskje assistere som best dere kan, slå sammen vogna mens han "monterer" setet. og få det til å gå raskest mulig.

Bæsjebleieskiftinga går mest ut over ham selv - og svigermor som må overta.

Skrevet

Jeg må le litt jeg - syns jeg ser det for meg :o) (lett å le fra utsiden). Akkurat det med opphausing av slitne/leie barn kjenner jeg til - sånn har svigermor vært også, og så lurte hun på hvorfor snupp var så skeptisk til henne i en periode (vi har ei sjenert jente som slekter på moren sin og som helst ser at man har folk på litt avstand til man blir bedre kjent). Nå går det derimot veldig fint, men så sier snupp også klart i fra hvis hun syns farmor går over grensa, hehe.

Du kan ikke ta det opp med dem med litt humor, da, eller er svigers' stolthet helt i veien?

Skrevet

vi har foreldre og svigerforeldrene bare 30 min kjøre tur unna, men viser liten eller ingen int for barna. hadde blitt kjmpe glad om de prøvde.... de kjenner nesten ikke barna og syns og derfor det er vankelig å passe de....... tror du må nok bare puste og telle tl ti og tenkte at han er int i barne barna og vil bruke tid og enegi på de.....

Skrevet

Han høres jo bare kjempesøt ut da:) Kan se for meg at han løper inn og ut av badet med brekningene sine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...