Gå til innhold

Ned i vekt etter svangerskap! 13 dagerskuren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti den? Har ventet litt fordi jeg har jo ammet.

Står at du skal drikke kaffe , men det kan ikke jeg. Obs..Erstatte med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags kur????

Jeg er klar for å prøve det meste nå! Hvor kan jeg finne informasjon om hvordan dette virker, hva man skal spise osv????

Skrevet

Man trenger jo ikke drikke kaffi. Det står "kaffe, the, eller vann" :))

Ammer jeg, så jeg kan ikke heller teste den ut, men det står 5 kg på 3 dager, så det frister veeldig ;)

Tror jeg skal prøve når jeg er ferdig med ammeperioden :)

Skrevet

Oi, denne så jo ut som å passe meg også! Jeg er i mot slike suppedietter osv, men her skal man jo faktisk spise variert og godt!

Har ammet jeg og, gikk ned slik at jeg var 3-4 kg lettere enn før jeg ble gravid, men sannelig kom de ikke tilbake med en gang jeg slutta å amme da!

Skrevet

så må dere lese at etter kuren vil du ikke holde deg nede..

for da må du spise slik vær dag.. gule rammen vedsiden av..

Kuren har ingenting med Rikshospitalet å gjøre, og norske slankeeksperter sier at kuren er gammeldags og at sammensetningen av nærigsstoffene i kuren er uegnet for personer som ønsker å vedlikeholde den nye vekten etter kuren

Skrevet

Husk at ved å slanke seg raskt så frigjør du også slaggstoffer ut i blandt annet melken.... skeptisk!

Skrevet

Ehh - litt kaffe kan man drikke - en kopp eller 1/2 l cola

Jeg ble anbefalt å drikke dette fra barsel på sykehuset. Ettersom jeg ikke drikker kaffe, så drikker jeg cola i stedet.

Med mosjon og et vanlig variert kosthold går man vel ned sånn litt etterhvert.

Jeg er også skeptisk til hurtig vekttap både fordi kroppen beviselig for alle reagerer negativt på det (jojo) og fordi det forringer melken.

Skrevet

Syns denne så helt latterlig ut jeg da, men så er jeg veldig i mot disse superkurene. Jeg vil anbefale alle å lese den "franske kvinner blir ikke fete", og gå ned i vekt med trim og sunt kosthold. Har flere venner som driver med disse jojo kurene og det tar jo aldri slutt!

Forøvrig info:

Koffein

Et høyt inntak av koffein fra kaffe, te, cola eller andre koffeinholdige drikker i ammeperioden er forbundet med symptomer som irritabilitet og søvnforstyrrelser hos barnet. Inntaket av koffeinholdige drikker bør derfor begrenses.

Slanking

Ammende kvinner kan også beskytte barnet mot miljøgifter ved å unngå bevisst slanking. Det er naturlig å gå ned i vekt i ammeperioden, men bevisst slanking bør unngås fordi større mengder miljøgifter da frigjøres fra morens kroppsfett og kan gå over i morsmelken

(http://matportalen.no/Emner/ammende)

"... gå fort ned i vekt når man ammer?

Den viktigste grunnen til å legge opp til en moderat vektreduksjon mens man ammer, er risikoen for at det ellers kan gå utover melkeproduksjonen. Det er mye kunnskap om hvor viktig morsmelken er for et spedbarn, og det gjøres mye for å motivere kvinner til å amme. I Norge anbefales det å fullamme barn frem til de er seks måneder gamle dersom mor og barn trives med det og å fortsette ammingen hele det første leveåret.

En annen grunn til å legge opp til en moderat vektreduksjon, er at miljøgifter som er lagret i fettvevet blir frigjort til blodet når mengden fett reduseres. Disse kan komme over i morsmelken. Jo langsommere vektreduksjonen skjer og jo større barnet er, jo mindre risiko vil dette kunne utgjøre. "

"Dersom du ammer bruker kroppen 300-500 kalorier på melkeproduksjon per dag. Det betyr at du går naturlig ned i vekt og at du da ikke trenger å aktivt redusere med 500 kalorier om dagen for å gå ned i vekt. Dessuten anbefales det ikke å slanke seg i ammeperioden. Vent til etter ammeperioden dersom du har flere kilo som skal av enn de kroppen naturlig fjerner i ammeperioden.

Kroppen bruker faktisk en del energi på å produsere morsmelk; i gjennomsnitt 480 kilokalorier (kcal) per dag. Men de fleste legger på seg litt ekstra under svangerskapet, og har derfor energireserver nok til at man ikke trenger å spise noe ekstra under ammingen for å kunne produsere nok, energirik morsmelk. Mange blir imidlertid sultne av å amme, og spiser derfor litt mer enn de egentlig trenger, noe som gjør at det er vanskelig å bli kvitt de overflødige kiloene."

- Jeg tar derfor ingen sjanser, vil ikke at slanking skal gå ut over ammingen eller baby fordi jeg vil ned noen kg akkurat nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...