Gå til innhold

Dagens tips fra en nybakt mor :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med en liten krabat som bare er få dager gammel. Så vil jeg bare dele et godt tips med dere : Om du strikker, eller om du kjenner noen som kan gjøre det for deg - Skaff deg Mor Signes teppe! (se på nøstebarn.no) Gutten min elsker det teppet. Det er lunt og godt og justerer varmen siden det er så luftig. Helt ypperlig! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten, for det er ingenting som roer ham så mye som å pakke han inn i det teppet :)

Lykke til videre i svangerskapene! Det er en fantastisk opplevelse å bli mor :)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som Mamma og tusen takk for råd.

Skrevet

Gratulerer så mye med babyen!!!

Mor signes babyteppe er allerede i hus....har også et fra sist jeg fikk barn i 2004 som jeg har tenkt å ha i reserve....Er et virkelig must ja:-)

Skrevet

Skriver under på innlegget ditt!!! Fikk en jente i mars 2007, fikk 2 tepper til henne og de har vært helt fantastiske!!! Varmt, lett og mykt samtidig. Vurderer faktisk å strikke enda et til babyen min som blir født i september (eller august)

Skrevet

Henger meg på den, min lille elsker også det teppet! :)

Skrevet

jeg har strikket dette teppet, ble ferdig for et par måneder siden! gleder meg masse til å bruke det, kjennes jo bare helt supert ut!

Skrevet

teppet ser kjempe deilig ut. noen som vet hvilken type garn som er brukt??

Skrevet

kommende barnets farmor strikker sånt teppe og andre ting fra nøstebarn for harde livet, så her signerer jg og;)

Skrevet

Merinoull fra Nøstebarn. Kan bestilles på www.nostebarn.no sammen med oppskrift. Veldig enkelt å strikke.Du trenger 200 gram garn til et teppe.

Skrevet

For de som lurer på hva dette geniale teppet består i så er det rett og slett et teppe i ullgarn strikket i rillestrikk på store pinner. ;) Hehe.. (Jeg ble faktisk ganske paff da jeg fant ut hva oppskriften på dette magiske "nøstebarnteppet" faktisk var..)

Skrevet

ååå stilig hehe satt nettopp å snakket med veninna mi om akkuratt dette teppe:)å d skal jeg ha sa jeg:)

er d d som koster 500 kr?

ei annen veninne av meg har d til si jente..å jeg hadde bare lyst å tulle meg selv inni dette hehe:)

Skrevet

hvilke strikkepinner må man ha til? str? rundpinner?

Skrevet

nei nå misforstod jeg...)

d er dette fleeceull teppet jeg mener..:)

d er og kjempedeilig..:)å d trur jeg er på tilbud nå..husker jeg ikke feil så kostet d 500 kr sist jeg var innom..

Skrevet

vet du hvilket garn som er brukt, å er det stort

Skrevet

merino lammeull. nok med to stk stod det.

Skrevet

Er det mulig å kjøpe dette teppet noen steder da?

Skrevet

Hvor står noe som helst?

Må jeg først kjøpe oppskriftshefte for så lese det for å finne ut hva jeg må bestille av garn og pinner?????

kan ikke noen si hva jeg trenger :)

Så veldig deilig ut.

Fikk sommerbaby sist så har jo litt anndre behov denne gangen

Skrevet

Jeg sitter å strikker det nå, 7 uker til termin så håper jeg blir ferdig. Er ikke noen kløpper i håndarbeid.:D

Bestillte to nøster med merino ull(to tråds) ca 100,- pr stk ( du trenger to) på nøstebarn og oppskriften ( kostet 7 kr) men den trenger du egentlig ikke. Bruker pinner i str 6 og legger opp 160 masker og så er det bare å strikke i ønsket str, kun rett strikk. Hvis du kan så kan du hekle en fin kant rundt etterpå ( det får svigers gjøre:)) Det virker forholdsvis enkelt så da gjenstår det bare å se om resultatet blir som forventet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...