Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Huff fått hemorrider.. er i uke 38 og hatt dem(3stk, den ene stor) noen uker... føler de er i veien ved toalettbesøk.. så hvordan vil fødselen gå?? nesten som jeg gruer meg mest til fødselen pga hemorridene...:-(( erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Skulle ønske jeg hadde et svar til deg som fikk dem til å forsvinne, men det har jeg altså ikke, jeg bare dytter for jeg lurer på det samme.. Det er i hvert fall djevelens verk, det er nå helt sikkert! (Hm, hva med en exorsist?)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar.. håper de forsvinner etter fødsel hvertfall! hadde tendenser til hemorrider i sist svangerskap, men blitt et stort problem for meg denne gang.... blir to tette svangerskap med 16mnd mellom når babien blir født.. har kanskje litt å si også? har ikke lyst å vise de til NOEN under fødsel, er så flau.. men har forstått det er vanlig å få det i svngerskap da.. Noen erfaringer???
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Dytter litt.. noen som har hatt hemorrider, og ble det et problem under fødsel for deg på noen måte?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Jeg lover deg! Du merker ingenting til hemoridene under fødselen!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 ok, visste ikke om de føltes i veien på noen måte.. jeg kjenner somsagt godt at de er der etter dobesøk.. er redd de vil bli kjempesvære under fødsel pga all pressingen:-( -HI-
Lille`mor & lillebøll Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Brydde meg katta under fødsel,men i et par uker etter fødsel kjente jeg det ja. De ble kjempe store og jeg var sikker på at hele innsiden var på utsiden.. De forsvant litt gradevis,men kom tilbake etter 2 mnd da fikk jeg en kur av legen.2 uker etterpå vips så var de vekk:=) De blir større når du presser under fødsel,men det er litt vanskelig og unngå... Men det er ikke farlig og det er heller ikke flaut. Bare ubehaglig i etterkant. Men er du flink til og behandle de med en gang får du god effekt. Bruker du noe nå`?? Du burde bruke sheriprock(til gravide)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 "Kom tilbake etter 2 mnd da jeg fikk en kur av legen. 2 uker etterpå vips var de vekk." Hvilken kur var det da du fikk - etter fødsel?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 en kombi. sheriproct stikkpiller på resept og sheriproct krem til og smøre. De pleier vanligvis og forsvinne gradevis etter fødsel,men noen får de tilbake.Det gjorde jeg. Men vidunderkuren funket:=) De man må passe dersom man blir plaget er avføringen.Jo mer du trukker og mere blir det. Brukte avførende middler til og regulere det etter fødslen.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 HI her, takk for svar. Er visst flere enn meg som lurer på dette ser jeg, så er nok greit å ta opp temaet! Du forklarer godt:-) Jeg fikk analfissur etter sist fødsel, og nå altså hemorrider. Huff, ja ja. Ble endel avføringsmidler, fiberrik mat osv for å holde avføring myk husker jeg. Ble noen mnd med dette. Er heldigvis et normalt problem. Jeg er nok bare litt usikker på hvordan det vil bli under fødsel med disse hemorridene, om de vil komme i veien, falle ut...you name it! Har jo ikke peiling. Men får gå som det går, kan umulig bli et stort problem under fødsel vel! Takk for tips om stikkpillene:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 åssen ser egentlig hemorider ut? har egentlig aldri skjønt det helt
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Et sikkert dumt spm. men hvordan ser hemorider ut/føles? Er usikker på om jeg har fått hemorider. Er ikke direkte sm.fullt men ubehagelige/ømme væskefylte "blemmer" rundt rektum. Vært der lenge nå.. er snart høygravid. Er dette hemorider, eller kan det være noe annet. Beklager utenfor temaet, setter pris på svar.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Hemorider er utposninger/druer(også kalt) i endeåpningen. De kan være veldig ubehaglige dersom de er blodfylte og det er viktig og behandle de,med krem. Du kan også gjøre andre ting som knipeøvelser,ta is på de,trykke de inn osv.... Det høres ut som hemorrider anonym 23.54. Fikk også det da jeg var gravid på sluttet,men da var det ikke noe ubehag med de. Ubehaget kom etter fødslen. Derfor vil jeg anbefale og beandle de fortest mulig etter fødselen. Jeg brukte for lang tid fordi jeg syns det var flaut og si til legen.venta til de ble kjempe vonde,da klarte jeg så vidt og sitte... Har litt overflødig hud igjen etter utposningene som jeg skal søke om og få opperert vekk.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Hvorfor er det viktig at de behandles? Trodde de forsvant av seg selv...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 Gjør sikkert det på noen,men av venner og andre her inne er erfaringa noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå