Gå til innhold

Hva kjennetegner en BRA lekeplass ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger innspill og tips. Lekeplassene i nærområdet skal oppgraderes - og styret har bedt om innspill.

Er det noen som har noen lure ideer og tips, samt type lekeapparater som fenger ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg savner mest på lekeplassen utenfor her er et gjerde rundt.

Ellers synes jeg det bør være både babyhuske og vanlig huske, noe å klatre i, samt en stor sklie.

Skrevet

Jeg liker alle lekeplasser hvor det er gjerde rundt. Har to barn som løper i hver sin retning. Eller er babyhuske et stort pluss. Det finnes så mange lekeplasser som er beregnet på større barn. I mitt nærområdet finnes det ikke en eneste rutsjebane som er barnevennlig. Vi har sikkert 10 lekeplasser i området, og alle skliene er jo flere meter. Tør ikke sette 1-åringen min i en slik:)

3-åringen min elsker store traktorhjul. De kan graves delvis ned, og være et spennende "klatrestativ".

Skrevet

En bil, buss, tog eller båt som man kan leke rollelek i er populært.

Gjerne med ratt og flere sitteplasser.

Skrevet

Takk for innspill. Det med traktorhjul var jo helt genialt da - omtrent gratis også :-)

Tar gjerne imot flere tips.

Skrevet

Her er min liste..

En god lekeplass er:

-sikker

-inngjerdet

-OVERSIKTELIG!!

-Tilpasset flere aldersgrupper!

-Har gjerne de elementære tingene som: Huske, sklie, sandkasse, noe å klatre i osv.

Skrevet

Baby- og vanlig huske, rutsjebane som ikke er altfor vanskelig å klatre opp i, stor sandkasse med nett (som folk må bruke)/lokk og benker til de voksne/piknik.

Luksuslekeplassene har sånne myke puter under huskene og i enden av rutsjebanen (ikke fordi jeg er redd for at ungene skal slå seg, men fordi da slipper man at sanden/grusen blir sparket bort hele tiden og huskene blir for "høye"), litt mer utfordrende lekestativer (på ferie i Kroatia hadde de fine med trapp opp hvor trinnene var bevegelige (hang i kjettinger) over en "bakke" som var stødig, rutsjebane som gikk i mange svinger ned, bratt, en lang og en kort rutsjebane + sånn "bakke" man går opp med tau å holde seg i. + hengebro og noe å balansere på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...