Gjest Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg trenger innspill og tips. Lekeplassene i nærområdet skal oppgraderes - og styret har bedt om innspill. Er det noen som har noen lure ideer og tips, samt type lekeapparater som fenger ?
It's all about me Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Det jeg savner mest på lekeplassen utenfor her er et gjerde rundt. Ellers synes jeg det bør være både babyhuske og vanlig huske, noe å klatre i, samt en stor sklie.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Jeg liker alle lekeplasser hvor det er gjerde rundt. Har to barn som løper i hver sin retning. Eller er babyhuske et stort pluss. Det finnes så mange lekeplasser som er beregnet på større barn. I mitt nærområdet finnes det ikke en eneste rutsjebane som er barnevennlig. Vi har sikkert 10 lekeplasser i området, og alle skliene er jo flere meter. Tør ikke sette 1-åringen min i en slik:) 3-åringen min elsker store traktorhjul. De kan graves delvis ned, og være et spennende "klatrestativ".
Pialill Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 En bil, buss, tog eller båt som man kan leke rollelek i er populært. Gjerne med ratt og flere sitteplasser.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Takk for innspill. Det med traktorhjul var jo helt genialt da - omtrent gratis også :-) Tar gjerne imot flere tips.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Her er min liste.. En god lekeplass er: -sikker -inngjerdet -OVERSIKTELIG!! -Tilpasset flere aldersgrupper! -Har gjerne de elementære tingene som: Huske, sklie, sandkasse, noe å klatre i osv.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Baby- og vanlig huske, rutsjebane som ikke er altfor vanskelig å klatre opp i, stor sandkasse med nett (som folk må bruke)/lokk og benker til de voksne/piknik. Luksuslekeplassene har sånne myke puter under huskene og i enden av rutsjebanen (ikke fordi jeg er redd for at ungene skal slå seg, men fordi da slipper man at sanden/grusen blir sparket bort hele tiden og huskene blir for "høye"), litt mer utfordrende lekestativer (på ferie i Kroatia hadde de fine med trapp opp hvor trinnene var bevegelige (hang i kjettinger) over en "bakke" som var stødig, rutsjebane som gikk i mange svinger ned, bratt, en lang og en kort rutsjebane + sånn "bakke" man går opp med tau å holde seg i. + hengebro og noe å balansere på.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Kroatia/Brac/Bol/Hotel/Bluesun+Bonaca.htm?Search=True.# Blar man i bildene her kommer man til favorittstativet til snuppa mi på 3 - og mammaen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå