Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Mamma her også, men egentlig kan ikke de to mødrene sammenliknes. Svigermor er midt i 60åra og lager tradisjonell norsk mat, mens mamma såvidt er 50 og alltid lager ting som ikke heter noe/har oppskrift. Så min personlige smak heller mer mot mammas, inkl kjøttkaker )))
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Min mor. Det går rykter om at svigermor er fantastisk flink, men hun har enda ikke giddet å lage noe til meg:)
ifie Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Må si mamma. Hun lager så mye forskjellig! Hos svigermor blir det som oftest lapskaus og lettsalta torsk. Kjempegodt, altså, men litt kjedelig...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 hehe, mamma!!! synes gubben også faktisk:) både mamma og pappa er veldig gode kokker:) legger alltid på meg en kilo eller to når vi er på ferie hos de:) nam nam
Blind Gudinne Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Mamma! Svigermor sin mat svømmer i fett! Lager all saus fra bunnen av... og må røre som en gærning i kjelen for at jeg ikke bare skal få fett på maten. Dessuten er hun veeeldig glad i medisterdeig..... bruker det til nesten alt....yuch!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Svigermor er helt på lapskaus, komle og fårikål mens mamma er litt mer moderne av seg. Der serveres det alt av grillmat, biffer og allskens godsaker... De er begge gode til å lage mat, men det kommer an på hva man har mest lyst på av ertesuppe og indrefilet liksom...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Definitivt min mor, så sant ikke kald meksikansk posegryte (med ris) + potet og dvass salat er favoritten
cherry coke Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Mamma! Hun er kjempeflink! Min eks-svigermor er ikke flink, noe hun innrømmer selv også:=)
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Ingen av dem er noen fantastiske kokker - men svigermor vinner nok knepent. Hun er "minst verst". Men det er KUN helt tradisjonell norsk mat da. Med elg som hovedinngrediens uansett. Til og med på taco og pizza er det elgkjøttdeig. Ikke akkurat min favoritt det da....
Tommage♀♂ Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Definitivt mamma, men det er nok fordi jeg er vokst opp med hennes mat. Svigermor lager ok mat, men hun er ikke egentlig interessert i matlaging og bruker mye ferdigmat eller lettvint mat. Liker best hjemmelaget mat jeg.
LapScouse Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 Mamma, definitivt! (men pappa er enda flinkere der igjen...!) Svigers lager noe digg hun også, men ikke som mor og far.
-Lane- Skrevet 22. juni 2008 #16 Skrevet 22. juni 2008 Min far. Mamma er elendig på mat og svigermor er flink, men ganske så kjedelig i matveien.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 22. juni 2008 #17 Skrevet 22. juni 2008 Definitivt mamma!! Svigermor er helt håpløs faktisk.................på matlaging da vel å merke ;-)
Isilra Skrevet 22. juni 2008 #18 Skrevet 22. juni 2008 Må nok si mamma Meeen.. Det er nok mest fordi jeg er litt kresen av meg og er vant til norsk mat. Svigermor er chilensk, så det er bare litt uvant, men hun lager masse godt også da!!
Himmel og hav Skrevet 22. juni 2008 #19 Skrevet 22. juni 2008 Mamma! Svigermor er i grunnen ikke særlig flink. Det blir mye tørrstekt kjøtt, rare kombinasjoner og mye salt. Men hun er god på desserter!
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 22. juni 2008 #20 Skrevet 22. juni 2008 den eneste som sier svigermor jeg da men mamma kommer på en delt første plass. hehe.... de lager veldig god mat på hver sin måte. mamma litt sånn wok og ikke helt tradisjonell mat mens svigermor lager middager med poteter o.l. omtrent hverdag bruker vel flere av svigermors oppskrifter enn mammas her i huset men er nok fordi jeg syns den maten er enklere å lage men god mat begge to!!
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #21 Skrevet 22. juni 2008 SPørs hva det er, de har sine spesialiteter begge to....lager nydelig mat....samme med pappa og svigerfar. Ingen vinnere i grunn....bortsett fra pappa som lager den beste varianten av favoritt retten min nemlig bacalao....
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #22 Skrevet 22. juni 2008 Her er både mannen og jeg enig om at mamma lager best mat:o) Men maten til svigermor er slett ikke dårlig den heller.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 22. juni 2008 #23 Skrevet 22. juni 2008 Min svigermor =0) mamma og jeg gleder oss når vi kommer på middag til henne haha =0)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. juni 2008 #25 Skrevet 22. juni 2008 Mamma. Syns svigermors mat er altfor salt. Svigerfar lager også god mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå