Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Scheriprokt eller alcos anal enten som salve eller stikkpille. Grønnsåpebad skal hjelpe, men aner ikke hvordan man får gjort det i praksis. Pass på å dytte dem inn etter toalettbesøk og ellers ved ubehag, det minker trykket på dem. Spis mat som holder avføringen myk, og unngå mye pressing ved toalettbesøk. I verste fall (om det over ikke fungerer) så kan de etter vurdering opereres bort. Er det utvendige hemoroider er ikke dette noe problem og gjøres kjapt og greit, sitter de lenger opp i endetarmen er det et større inngrep og utføres da etter spesiell vurdering og kun dersom de volder store plager. Som du sikkert skjønner har jeg hatt min andel av slike. Kom helt til vurderingen for operasjon, men fikk beskjed om å se det an så lenge jeg klarte å leve med dem (på den tida grein jeg hver gang jeg var på do). Det ble myyye verre etter fødsel, men etter ca 6 mnd forsvant de og har (heldigvis og bank i bordet) holdt seg borte de siste 5 mnd. Gjett om jeg har nytt hvert eneste dobesøk ;-) Lykke til!
Regnbuemor til 2 Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Har prøvd det meste, men har mine ennå. Etter 1. fødsel forsvant de med alcos anal. Men nå ett år etter nr to, og gjentatte sceriproct kurer, både stikk pille og salve, er de der fortsatt. De er ikke vonde lenger da, men utrolig sjenerende. Har hørt at honning (!) skal hjelpe. Men har ikke prøvd det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå