Gå til innhold

Har noen av dere lest "Historien om Pi"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om den?

Jeg har nettopp lest den ut, og sitter igjen med en underlig følelse.

Jeg synes det var en helt fantastisk bok, jeg har aldri lest noe som likner på den, men slutten plager meg.

Er det bare opp til en selv hvilken av historiene man vil tro på- "den med dyr eller den uten dyr"?

Jeg er ikke særlig glad i bøker med åpen slutt, de pleier å plage meg i lang tid, og denne her kommer nok til å sitte igjen lenger enn vanlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har lest den?

Uff, jeg hater å ikke ha noen å diskutere gode bøker med :(

Skrevet

Hei! Leste den for noen år siden, husker den var temmelig fascinerende. Jeg oppfattet det vel som at hele poenget var å vise at mennesker kan velge å tro. Og at historien uten dyr er den som kanskje "egentlig" skjedde, men at den andre historien er bedre, og at man kan velge seg den i stedet :-)

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde lest den!

Mamma har anbefalt den mange ganger, jeg har bare ikke "kommet så langt"...

Nå må jeg vel bare få det gjort! :)

Skrevet

Den hørtes så kjent ut. Kort-kort referat?

Skrevet

Det var vel slik jeg oppfattet den også. Merket faktisk at jeg ble litt skuffet over akkurat det, at historien var en annen enn den jeg hadde lest- samtidig som jeg ser at det gir boken en helt annen dimensjon. Tro er jo sentralt gjennom hele boken.

Skrevet

fantastisk bok, ikke sant?? :-) elsker den historien

jeg tror det er opp til en selv hvilken historie man vil tro på - og jeg velger den MED dyr, fordi jeg synes rett og slett den var herligere :-)

hva tror du?

Skrevet

En ung indisk gutt overlever et skipsforlis. Skipet fraktet dyrehagedyr, og en bengalsk tiger klatrer opp i båten hans. Historien handler om deres reise over Stillehavet i en livbåt.

Skrevet

Jeg tror vel, som jeg skrev over her, at det er historien uten dyr som er den virkelige- men jeg foretrekker den med dyr, så jeg velger meg den.

Jo, den var virkelig fantastisk. Jeg leser veldig mye, men det er ikke ofte jeg opplever en bok som gir meg en før-og-etter-følelse. Denne gjorde det.

Skrevet

Skal lese litt i ferien, og kanskje dette kunne være en fin bok å lese? Er det roman? Og, får jeg leid den på bibl.?:)

Skrevet

Ja, det er en roman, og selv om den kan høres litt merkelig ut, så er den helt fantastisk flott skrevet.

Tror helt sikkert du får lånt den på biblioteket!

Skrevet

Og en del mener de første 70-80 sidene er treige, men ikke la deg lure! Det tar seg opp noe helt sinnssykt.

Du er HELDIG som ikke har lest den ennå, jeg misunner deg :-)

Skrevet

Jeg syntes de sidene (fram til forliset) var veldig fascinerende- og etter det ble det enda mye bedre!

Dette er en bok jeg kommer til å lese flere ganger, det er helt sikkert.

Skrevet

Den er skrevet av Yann Martel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...