Laban85 Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg og sambo er besøkshjem en helg i mnd for ei lita jente på 4 år... Vår motivasjon for dette var rett å slett fordi jeg ønsker meg veldig egne barn nå, mens sambo ikke er klar for det ennå å vil vente... å da fant vi ut at dette var løsningen... ho er ei super jente, søt å sjarmerende... vi reiser på turer å finner på morsomme ting og vi gleder oss til den helga i mnd ho skal vre hos oss... det beste av alt er at sambo har blitt mere trygg på seg selv og har begynt å vurdere egne barn nå :-) hva er deres erfaringer med besøkshjem?
BettyBoob Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 mamma og pappa var besøkshjem for en gutt i noen år veldig hyggelig, jeg og søs var en del eldre - men han koste seg, var med på hytta, fikk sykkel, lærte å sykle, svømme hos oss hver 3 helg hadde vi besøk. fra han var ca 6-9 tror jeg det var. så hadde han ikke behov for det lenger, og det er jo kjempefint!
Zerotondo Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Vi er ikke besøkshjem, men er fosterforeldre og akuttmottak for barnevernet. Har gjort oss en del erfaringer ja.. både på godt og vondt. Men nå skal det sies at vi har ungdommer,- nå bor det en på 18 og ei på 15 her, så det blir jo litt anderledes.. Veldig bra at dere gjør dette,- det er stort behov for besøkshjem, og godt å høre at dere kan øse kjærlighet over ei lita jente som trenger det!
Laban85 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2008 mor hennes var veldig skeptisk til oss... jeg var 21 og sambo 23 når vi begynte å ha henne... å det kan jeg jo skjønne... men ho har sagt til oss i ettertid at jenta stortrives hos oss å gleder seg til ho skal være her.. mora har oxo sagt at ho er helt overrasket over hvordan vi tar oss av henne... jeg har alltid vært opptatt av barn og ble storesøster i en alder av 11 år å har gått å dulla med lillebror siden han kom til :-) mens sambo er minst å han hatt lite me små barn å gjøre... han synes det er veldig stas, for det er bare han som får lov av jenta til å legge henne, han leser bok å synger for henne å de er såååå søte
Laban85 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2008 noen flere med erfaringer ang dette?
Gjest -<<- Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Litt både og. Det er veldig givende, samtidig som man knytter seg til barn man ikke har noen "rettigheter" i forhold til. Foreldrene kan når som helst droppe besøkshjemmet, man må tidvis sende barn hjem til hjemmeforhold man mener er langt fra ok etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå