Gå til innhold

Tips til "jeg drikker ikke i dag"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kommet opp i dilemmaet nygravid/sommerfest på jobben. Er gravid med mitt tredje barn og bare 8 uker på vei. Kommer ikke til å si noe på jobben på tre-fire måneder, for jeg vet det ikke kommer til å være populært. Uansett er det for tidlig ennå og ingen av familie eller venner vet noe heller. Vi er bare seks stykker i avdelingen og skal ut på restaurant for å ferie sommeren. Alle kjenner hverandre godt, og vi drikker alle god vin ved slike sammenkomster. Hva i all verden skal jeg si som grunn for at jeg ikke drikker? Kan ikke skylde på kjøring; både spisested og hjem er rett ved t-banen. Noen som kan gi meg en god unnskyldning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte på med løgner uten blygsel: "jenta mi har høy feber og det er RS virus i barnehagen! Kan ikke drukke opp på legevakta med alkoånde" Ble godtatt uten noen hevede øyenbryn. Nå var det riktignok en søsken som hadde RS virus til noen i bhagen så jeg hadde "litt"ryggdekning der, Skyld på syke barn er mitt tips!

Skrevet

si du går på antibiotika. det gjorde jeg, alle gikk rett på:)

Skrevet

Hva sa du antibiotikan var for?

Skrevet

si du går på antibiotika for t.ex blærebettenelse eller ørebetennelse ingen av dem delene må synes på deg og det smitter ikke...

Skrevet

Men du kan godt drikke mens du går på antibiotika, det er en myte at du ikke kan det. Og soden jeg jobber på apotek som farmasøyt måtte i alle fall jeg være mer kreativ ,.-)

Skrevet

den me antibiotika har jeg også brukt. Ellers får du snike deg bort til disken med en gang etter bestilling og ombestille til alkoholfri vin og fortelle kelneren hva som er i gjerde. hehe:)

Skrevet

Har sjekket og funnet ut at FLAGYL som brukes mot skjedekatarr har antabuseffekt og ikke kan kombineres med alkohol. Så da har jeg skjedekatarr...:-)

Takk for tips!!

Skrevet

Man bør ikke drikke hvis man går på vanlig penicillin heller. Ikke bra for leveren, samt at konsentrasjonen av penicillin blir lavere mens kroppen forbrenner alkohol, og da kan kuren bli mislykket. Leger anbefaler å holde seg til ingen eller max et glass vin hvis man går på penicillin. De fleste vil nok gå på den. Og litt frekt å spørre videre hvis du sier antibiotika og ikke mer. Kjipt å få svaret skjedekatarr av en arbeidskollega..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...