Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille sabastian er 8 uker, og vi ska ut å fly..

noen som har noen erfaringer?

hva ligger/ har man babyen i på flyplassen etter man har sjekket inn vognbaggen?

hva ligger babyen i på flyet?

ellers noen tips og gode råd?

håper på mange svar! gruer meg litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fløy med lillegutt da han var 10 uker, og det gikk fint.

Tok med full-ladet stelleveske, masse ekstra kluter og bleier. Da vogn var sjekket inn hadde vi han i bæresele, veldig greit å ha hendene fri. Hadde med et teppe som vi la på stolene i vrimleområdet, og der lå han litt før vi boardet (mens vi satt ved siden av og passet på selvfølgelig).

I flyet lå han på mitt (mammas) fang. Vi hadde blitt fortalt at det var viktig å amme når flyet steg og sank for å utligne trykkforskjell i ørene hans, og det fungerte fint.

Lykke til, det gikk hvertfall greit for oss :)

Skrevet

Eg har flydd med jenta mi to gonger. Eg hadde ho i bilstolen! Flyet var ikkje fullt, så da fekk eg ha ho i setet ved sidan av meg i bilstolen. Det var veldig greit!

Skal du fly langt? Nokre fly har slike "boksar" som babyen kan ligge i, som ei lita seng. Du kan lese om det på flyselskapa sine heimesider.

God tur:-)

Gjest 2 nydeIige små
Skrevet

det går fint. jeg bærte babyen på armen, og hadde med en vogn dyne til å legge han på, og til å lage det lunt og godt på flyet.

det går kjempe fint, ikke noe å grue seg til, ha en liten ryggsekk med stellesaker, og spør folk om hjelp om du trenger det. spør om de kan hjelpe deg med kofferten skulle du trenge det :-)

slynge eller bæresjal er sikkert ok, om du er vant med det. 8 uker er gjerne litt tidlig for bæresele? husker ikke :-)

Skrevet

Spørs litt hvor langt du skal fly. Jeg har flyd kortere ture med baby (inn til 2 timer). På flyplassen bar jeg henne eller mange steder får man låne en vogn (noen enkelte steder for man også ta med trille ut til flyet). På flyet har hun altid sittet/ligget på fanget mitt. På lengere ture har jeg hørt man kan få en slags seng/vugge til å ha de i. Men i øvrig ikek noe å grue seg for - jeg har alltid opplevd personalet som utrolig hjelpsomme når man reiser med små barn.

Skrevet

Jeg fløy alene med babyen vår da han var 3 uker gammel. Vi fløy ganske langt, og på den ene etappen fikk han ligge i en spedbarns basinette (tror jeg de kaller det). Dette måtte jeg bestille på forhånd via reisebyrået, og det reddet hele turen, spesielt siden jeg var alene med han. På den korteste etappen måtte jeg ha ham på fanget. På flyplassene bar jeg han i en bæreslynge. Jeg hadde med masse bleier og ekstraklær, samt et lite strikketeppe, siden det ofte er kaldt på flyet. Det gikk veldig bra, han sov nesten hele veien, de elsker jo slike durelyder når de er små. Jeg ammet under take off og landing, det var de eneste gangene han gråt litt, og vi var på reisefot i nesten 12 timer.

Forstår godt at du gruer deg litt, men det går helt sikkert fint!

Skrevet

Vi har flydd flere ganger, både med og uten pappaen. Vi har brukt bæresele etter at vognen er sjekket inn - fungert kjempefint. På flyet har han ligget på fanget mitt under letting og landing, ellers har jeg noen ganger vært så heldig å få en hel treseter alene, så da har han ligget på setet.

Har tatt med pledd og reisehodepute - sistnevnte til meg, da jeg må ha litt støtte når jeg ammer. Veldig lurt å forsøke å amme under letting og landing, har hatt med en flaske med kokt vann i tilfelle. Dette går greit gjennom sikkerhetskontrollen (siden det er til baby).

Som de andre her har skrevet, har også jeg tatt med en liten ryggsekk full av utstyr.

Dette går så fint atte, maja1983

Skrevet

skal ikke langt.. innenlands..ca 1 time.. må kanskje ha han på fanget da???

Skrevet

Tulla her var også 8 uker da vi dro til syden. Gikk stråålende. Sov hele veien på lille bordet =0). Jeg ammet men hadde med mme. Det var jeg gla for da det ble litt stress amme på flyet. Ellers var det værre ha med storesøster på 19 måneder som ville hilse på alle =0)

Skrevet

Fløy når han var 6 uker. 1 time innenriks.

Gikk som en drøm.

Hadde han på fanget. Hadde tenkt å amme både oppstigning og nedstigning, men han bare sov. Tror han likte flyduren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...