Gå til innhold

Noen tips til hvordan bare få en dagdupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 15mnd og veldig trøtt om morgenen. Så derfor får han legge seg 1t. Han begynner også å bli trøtt noen timer senere, men vil da ikke sove (noe han ville før). Det er helt nødvendig for han å sove litt, for det er flere timer til kveld. Og sover han ikke - da vil han sovne på ettermiddagen.

Tror det vil bli bedring om jeg får han til å bare sove en dagdupp.

Problemet er jo at han er såååå trøtt. Har jo prøvd å leke med han, men han sovner jo der han sitter.

Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det kan hjelpe hvis dere går ut å leker? La han gå selv, til lekeplassen eller løpe litt i hagen eller noe sånt. Ikke nødvendigvis hele formiddagen, men når du ser at han begynner å bli trøtt..

Å få besøk eller å gå på besøk kan jo også virke, eller å ta en tur på butikken å handle dagens middag.

Hedda har sovet bare èn hvil ganske lenge nå, fra 12-14. Men det hender fortsatt at ho blir trøtt i 10-tida. Da må vi bare forandre miljø, så våkner ho til liv igjen.

Skrevet

Takk for svar! Må kanskje ta det litt gradvis ja. Ut på tur også:)

Skrevet

Når vi gikk over fra to til en dupp, måtte vi endre dagrutinene. Vi gikk ut en tur og lekte sånn rett før eller ca når vesla pleide å legge seg ( ca kl 10) og i tillegg fremskyldet vi det ene måltidet hennes (hun pleide å få frukt og yoghurt når hun våknet fra duppen) til etter vi hadde vært ute. Da holder hun ut ca to timer lengre. Hun sover som regel også lengre på den ene duppen enn da hun hadde to små (var da ofte kun på 30 min hver).

Dette har fungert veldig bra for oss og hun er da veldig trøtt og har lyst til å sove en dupp som regel i 12-12:30 tida.

Skrevet

Åpen barnehage er perfekt for å aktivisere barn. Min klarte å holde seg våken der, uten problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...