heifadderiogfaderullandei Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Vi skal flytte dit med våre 2 barn, og min sønn på 3 år skal begynne på maternelle. Lurer på hvor lange dager de har, om de ev. må hjem i lunsjpausen, og hvis ikke, om de sover i barnehagen? Er det skole eller barnehage?
Grigri m/3 gutter Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Jeg bor i Frankrike men sønnen min er ikke begynt i maternelle enda så jeg vet ikke alt. Det er en skole, men ikke obligatorisk før de er eldre. De fleste barn starter i 3-årsalderen, de må visst være bleiefrie først. De sover lur der og det er helt sikket ganske likt opplegg som i en barnehage, men hvor lange dager de har vet jeg ikke...vil nesten tippe fulle dager så foreldrene får jobbet. De må helt sikkert ikke hjem i lunsjpausen. Det har vært vanlig med fri på onsdager og skole på lørdag formiddag, men det tror jeg de endrer på nå. Du har knaksje flyttet dit allerede og vet alt, men det var nå det jeg har fått med meg om systemet. Min gutt skal begynne der neste år og jeg er ganske spent.
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Hei Litt sent innlegg, ser det begynte i Juni. Jeg bor i FRANKRIKE, sônnen min gâr i "creche" men skal begynne a la maternelle til neste âr. Som du sier de skal vaere rene, begynner kl 08h30 til 11h30 ogsâ fra 13h30 til 16h30. Du bestemmer selv om barnet gâr i kantinen eller om du henter han inn til lunch. Han/Hun trenger heller ikke â gâ hver dag. Hvis man kan sâ er vel det beste â la dem gâ morgen bare det fôrste âret. Onsdager er det ikke skole sâ da mâ du finne en dagmamma om du jobber. Heldigvis er det slutt pa skole pâ lôrdager. Hadde vaert morsomt â hatt litt kontakt utenom DIB. Jeg bor i Grenoble. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå