Gå til innhold

Hoste, som har brukt Cosylan til barn under 2 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Guttungen hoster og hoster. Våkner stadig og klynker / gråter fordi han er så sår i halsen.

Han får Efedrin 5ml * 5 daglig, men dette hjelper ikke nok på kvelden og natta. Stakkars liten!

Noen som har noen gode råd å komme med?

Han er 19mnd og veier ca 10,5kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg fikk Cosylan til gutten min når han var under 2 år, men fikk det rett og slett ikke i han. Prøvde alle mulige måter, men det nyttet ikke. Forstår det godt, det smaker jo forferdelig... Jeg fikk Cosylan i høst da jeg hadde bronkitt og jeg ble dårlig av denne, legen sa det var pga at det var morfin i den.. Så etter jeg fikk vite det har jeg vært litt skeptisk til denne...

Et godt kjerringråd er å smøre brystet inn med Mentolatum, også massere dette under bena... Det gjør jeg allti når liten hoster. En annen ting er å heve senga litt ved hodet og ikke la det være varmt inne på soverommet, for mye varme er ikke bra for hoste... Ene gangen han hostet så forferdelig hostet han på seg falskt krupp, og det gikk over etter en stund ute i snøen me dyna rundt seg(vi hadde legebesøk), har hatt dette selv som liten - var en skikkelig ''hosteunge'' så jeg vet at det er greit.

Håper gutten din snart blir frisk:)

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Kanskje vi skal prøve dette med Mentholatum.

Nytter ikke å heve senga for han snur seg alltid rundt og blir da liggende med hodet ned og ikke opp...

Har det alltid kjølig på soverommet hans.

Hmm, har en liten dert med Cosylan i huset. Kanskje ringe legevakta og høre hva de sier.

Skrevet

Barn under 2 år skal ikke ha Cosylan, i allefall ikke uten samråd med lege.

Alle legene jeg har vært borti har vært skeptiske til Cosylan, og vil helst ikke skrive det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...