Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt (3) har sluttet med bleie - også om natten.

Vi har frem til nå tatt ham på do når vi voksne legger oss, men målet er jo at vi kan slutte med dette også. Vi ønsker jo at han skal våkne selv og gå på do. Noen som har erfaring med dette?

Hvor lenge skal jeg ta ham opp på do? Må vel bare prøve oss frem, men kanskje noen vet om det er snakk om uker eller flere mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 3 sluttet med bleier både natt og dag "over natta". Vi setter henne på do før hun legger seg og da våkner hun ikke (for å gå på do) før morgenen etter (ca 12 timer). Men hun hadde tørre bleier noen netter på rad før vi droppet nattbleia. Dette skjedde i pinsen og hun har kun vært på nattlig dobesøk 1 gang (ligger i sprinkelseng så hun roper på oss).

Prøv et par netter med tisselaken i senga og se om det ikke bare funker av seg selv?

Skrevet

Får vel bare prøve oss frem ja. Men 12 timer er lenge da......holder hun seg godt på dagtid også? Når min gutt må tisse - så må det skje der og da:)

Takker og bukker for svar.

Skrevet

Hun kan tilsynelatende holde seg en stund, men vi har hatt et par uhell når hun har vært helt oppslukt i lek - da har hun ikke klart å løsrive seg tidsnok. Men til vanlig når hun sier hun må på do så løper vi begge to :o)))

Skrevet

Vi tok aldri og vekte vår gutt når han slutta med bleie 3mnd før han ble 3.

Fikk natt bleie de første ukene men de var tørre.

Litt unødvendig å ødelegge nattesøvnen, kanskje det går av seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...