nøffemamma Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jenta vår blir fire mnd imorgen, og jeg synes ikke jeg gjør annet enn å amme om dagen, så imorgen blir det grøt. Noen flere som gir grøt fra fire mnd?????? og som ammer vettet av seg??? Kan nesten ikke ha henne på fanget uten at hun vrir seg til puppen. Føler at det er så mange her inne som fullammer leeeeeenge. Hvor ofte ammer dere?
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Jeg ammet 8-10 ganger i døgnet når gutten min var 4mnd. Startet så forsiktig med smaksprøver på grøt, de første smaksprøvene gikk fint, men så mistet han interessen og vi måtte ta en pause fra det. Det skal jo være lystbetont med mat. Når han var rundt 5-51/2 mnd løsnet det med grøt og middag og nå går det ned på høykant. 7 1/2 mnd nå. Jeg prøvde først med hirsegrøt uten så mye suksess, det var etter hvert maisgrøt som var mest populært.
nøffemamma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Ja det var maisgrøt jeg tenkte prøve først..... Og kanskje litt most banan etterhvert.
mammam Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Hos oss begynte vi med litt grøt da hun var 4.5 mnd, men det tok laaang tid før vi kunne kalle det et måltid. Først da hun var nesten 6 mnd spiste hun en porsjon. Så jeg er glad for at jeg startet da, det ble jo likevel så å si fullamming til hun var 6 mnd. Derfor tror jeg ikke du skal være redd for å starte litt, hvis ungen blir glad i grøt fort så gjør jo ikke det noe heller, du ammer jo likevel resten av dagen. Selv nå når jenta vår er 9 mnd ammer jeg henne om kveld og morgen, så morsmelk får hun i seg fremdeles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå