Gulljnta Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 De siste dagene har magen vært så hard hele tiden, kjenner at det er livmoren som er kjempehard. Spesielt når jeg bøyer meg, gjør diverse, er på jobb osv. Bare jeg tar armene over hodet kan den bli steinhard, og når jeg legger meg om kvelden er den også haaard. Noen ganger er det skikkelig ubehagelig. Er det farlig tror dere? Eller bare ubehagelig?
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Heisann. I de fleste tilfeller er det ingenting å bekymre seg over, men man bør være litt obs. Jeg ble sm forrige svangerskap pga myye og til tider vonde kynnere. Snakket med jordmor om det og hun sendte meg inn til en sjekk, og det viste seg at livmorhalsen var litt påvirket. Ble som sagt sm pga fare for for tidlig fødsel, og måtte holde meg i ro resten av svangerskapet. Dette var i uke 23 ca, så det ble et laaaangt svangerskap... Jeg har akkurat det samme denne gangen, men har ikke bedt om en sjekk ennå, men blir å gjøre det straks.....bedre føre var en etter snar, tenker jeg. Er nå i uke 27. Som oftest er det helt ufarlig, men veldig ubehagelig. Er bare livmoren som trener seg opp til fødselen... )) Ta en prat med jordmor kan du jo gjøre, for å høre hennes mening. Uansett lykke til.
Gulljnta Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Hei og takk for svar Håper det er ufarlige kynnere hvertfall, men har holdt på så lenge nå at jeg føler jeg går konstant med den harde livmora.. Skal til jordmor om halvannen uke så da tar jeg det opp med henne Er bare i uke 21 så vil helst jobbe så lenge som mulig, men vil jo ikke gjøre noe som kan være farlig for jenta vår. Lykke til du også med nr. 5, tøff du!
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Er det halvannen uke til du skal til jordmor og har så mye kynnere nå at det skal så lite til før de kommer bør du få deg en legetime tidlig denne uka!! Jeg fikk plutselig mye kynnere sist - omtrent konstant som du beskriver og de hadde påvirket livmorhalsen min slik at jeg måtte ligge i halvannen måned for å unngå for tidlig fødsel. Høres ut for at du bør roe ned tempoet og gjerne bli iallefall delvis sykemeldt. Vil ikke skremme men fikk bare veldig respekt for hyppige kynnere da jeg opplevde det jeg gjorde sist. Denne gangen blir jeg sykemeldt på dagen om de tar seg opp og blir hyppige for legen min vil ikke ta noen sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå