Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med kobberspiral? Noen ulemper med å bruke denne? Kan man bruke tampong,når man har satt inn denne spiralen? Er ikke spesiellt lysten på å begynne å bruke bind...Kjenner mannen noe til den under samleie? Orker ikke prevensjon med masse hormoner,så kanskje dette er løsningen? Andre tips mottas også med takk;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte en ting! Hvor lenge etter fødsel kan man sette den inn?

Skrevet

Har ikke brukt kobberspiral selv, men har hørt at man kan få ganske kraftige mensblødninger av den.

Har lurt på å få satt inn en etter fødselen, men tror nok det blir hormonspiral på meg. Er ikke spesielt begeistret for hormoner, men kraftige menstruasjoner orker jeg ikke!

Det er dessuten ganske lite hormoner i hormonspiralen siden den bare skal virke lokalt, ikke sånn som p-pillen som virker på hele kroppen.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg fikk kobberspiral satt inn 6 uker etter siste fødsel for 4 år siden, nettopp fordi jeg hadde mer enn nok med mine egne hormoner... Litt ubehag første dagen, men ellers kjente jeg ingenting. Har hatt litt kraftigere blødning, men ikke lengre, dvs måtte opp en str i ob men varte 4-5 dager så jeg synes det var greit. Men det er vel gjerne forskjellig hvordan man trives med den, jeg skal nok sette en inn igjen nar jeg kommer så langt.

Skrevet

Jeg satte inn kobberspiral 6 uker etter min førstefødte og det var ikke noe vondt å sette den inn, stakk litt og litt ubehagelig men det gikk over etter en stund. Fungerte fint i 2 år ca, da begynte jeg å få blødninger annen hver dag (små blødninger) og dro til lege, da satt den skeivt og fast og måtte ta den ut. Så for min del blir det ingen spiral i senere tid igjen...

Men dette er jo nesten umulig å fi hvordan den vil fungere på deg, må nesten bare prøve, og er alt som det skal (som det er i 90% av tilfellene jeg vet om) så kanskje dette er noe for deg??=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...