Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har erfaringer med spisestoler til babyer? skal snart kjøpe, men vet ikke hvilken.. feks tripptrappstol eller stol som kan gjøres om til stol med bord? evt hvilke merker har bra kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale Kiddo fra Stokke. Det er de samme som lager originale tripptrappstoler. Kiddoen minner om en tripp-trapp-stol, men har en litt annen utforming, som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forklare.. Den ser kanskje litt mindre traust ut enn tripp-trapp-stolen!

Den kan brukes fra babyalder og tåler til og med voksenvekt! Du justerer setet nedover etter hvert som barnet blir større og etter hvert fjerner man bøylen i front. Man får også kjøpt spesialtilpasset pute til sete og rygg. Vi har i hvert fall vært fornøyd med Kiddoen. 5-åringen vår fikk den da han var 6 måneder og han bruker den fortsatt :-)

Skrevet

Vi har plaststol fra IKEA som lilllegutts første spisestol. Den er helt genial. God støtte med den oppblåsbare puten og stort brett foran. Også er det veldig lett å rengjøre, bare putte hele stolen i dusjen. Og ikke minst billig.

Vi har Tripp-trapp også, men synes ikke den var så praktisk i starten. Nå som han er nesten 11 mnd, blir den brukt mer og mer.

Synes Trekløver sine stoler, som kan gjøres om til lav stol med bord er kjempepraktiske, og veldig stilige. Men kan nesten ikke kjøpe den også, siden vi har de to andre (Tripp-trappen er fra da jeg var liten).

Skrevet

Finner ikke Stokke Kiddo, er det Stokke Sitty du mener?

Ellers synes jeg Bloom Fresco ser fin ut ...

Skrevet

vi har hokus pokus.

den er av hardplast (ikke sitte-delene såklart)

vanlig høystol

om man legger den ned så er det gynge med ratt på den ene siden og tipper man den rundt så har man stol og bord;) kjempekjekk! gullet "kjører bil" i stolen når jeg holder litt på. sitter i høystolen når jeg mater han ved kjøkkenbordet og sitter i den lave med bord når jeg mater han fra sofaen.

vi er veldig fornøyd med denne ihvertfall! men man kan ikke putte en 4-åring oppi da f.eks. så skal man ha noe man kan ha veeeeldig lenge så er tripp-trapp helt genialt.

Skrevet

Bloom Fresco er jo kjempestilig, men kanskje litt dyr?

det er mange å velge i..

Skrevet

Hmm, jeg mente på at det var Stokke som laget Kiddoen... Kan jeg ha tatt feil? Oops.. I hvert fall, så er det en bra stol! Vi kjøpte den på Skeidar.

Gjest 2 nydeIige små
Skrevet

fikk en tripp trapp til første og er veldig fornøyd

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å kjøpe den Bloom Fresco stolen for den så så utrolig stilig ut på nettsiden dems....men jeg ble så utrolig skuffa over å se den i virkeligheten - den så ut som en billig plaststol av dårlig kvalitet - men koster utrolige 3000kr!!!

Blir nok å kjøpe den trauste tripp-trappen...litt kjedelig men..

Skrevet

Jeg lurer også på hvilken stol jeg skal kjøpe. Mye koster vanlig tripptrapp? Finner ikke priser på dette jeg....

Skrevet

Tror tripptrapp stolen ligger på ca 1000,- kr.

Jeg har en slik fra jeg selv var liten.

Nå er gutten vår 7,5 mnd og vi foretrekker foreløpig den hvite billige høystolen fra Ikea:) - den gir kjempefin støtte og har bord som han elsker å banke på.

Tripptrappen gir ikke så fin støtte i starten, men blir sikkert bedre etter hvert som de blir flinkere til å sitte.

Også er Ikeastolen genial å ha med seg på tur (hvis man har plass i bilen da) bare tar av beina:)

Skrevet

Vi har småtroll sin trappestol og er veldig fornøyd med den. Vi kjøpte den på Refleks :)

Skrevet

Vi kjøpte en stokke tripp trapp stol.Komplett koster den over 2000.

Fikk helt sjokk!Men det er jo en investering da.7-års garanti.

Ville i første omgang prøve å få den brukt:Men de ble revet bort på finn.

De finnes i alle farger.Og mange kule puter å velge i.Anbefales!

Skrevet

Vi har akkurat fått Bloom Fresco. Har ikke brukt den så mye foreløpig og har heller aldri brukt tripptrapp-stolen, men er fornøyd nå i hvertfall. Genialt at han kan "sitte" ved bordet selv om han er for liten til å sitte. Synd vi ikke fikk den før egentlig, for den kan brukes fra de er helt små.

Synes den har et ganske kult design vi da :) Og kvaliteten virker bra.

Var så heldige at vi fikk den av svigers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...