Gå til innhold

Gode forslag for å komme seg på do..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med å komme meg på do da. Prøvd å spise fiber og frukt tabletter med det resultat at jeg bare fikk kjempe vondt i magen. Ønsker meg noen gode råd med noe som virker fort..

Vann og fiber hjelper av en eller annen grunn ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Druer eller svisker. Har god effekt på hard mage det. Hold deg unna bananer, de kan gjøre det verre.

Skrevet

Biola morgen og kveld + grove knekkebrød med linfrø gjør susen her i gården

Skrevet

Det enkleste for min del er å ha en spiseskje linfrø i ett halvt glass vann, gjerne la de stå og svelle en stund. Svisker er også effektivt for mange, men det er skikkelig uggent syns jeg.

Skrevet

Spis lakris, hvis du liker det.

Skrevet

Lactulose er jo et alternativ. Jenta vår har slitt mye med hard mage og vi har etter råd fra helsestasjonen gitt henne dette daglig over lang tid. Det er laget av naturlige stoffer og ikke skadelig... Jeg fikk også lactulose da jeg lå på sykehuset etter at jeg fikk tulla. Var en del av lunchmenyen der og det er nok noe jeg kommer til å ta med meg neste gang jeg skal føde...:)

Hvis ikke kan du jo spise;

Druer, plommer, svisker, pærer, grov/fiberrik mat.

Unngå;

Banan, melk og sukkerholdig mat. Jenta vår slet alltid veldig etter helger hos besteforeldre/oldemor hvor hun fikk mye søtt.

Det var det jeg kom på i farta, men er nok mange andre her med mer peiling..:)

Skrevet

Å vera i aktivitet er iallefall viktig for at ting skal fungera..

(Og det er du sikkert med 3 stk frå før ..)

Skrevet

Et par kiwi pr dag, samt svisker og sånn. Trankapsler. Og det er lov å kjøpe lactulose eller duphalac på apoteket (sånne oljer man drikker en liten skvett av).

Skrevet

Garantert mange gode råd og tips å få på en helsekost butikk. Syns de har god peil på mage-/tarm problemer.

Skrevet

Eneste som hjelper for meg er microlax...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...