Gå til innhold

nervøs og redd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk påvist at jeg hadde streptokokk i skjeden,etter mange dager med harde kynnere,er mellom 29 og 30 uker på vei...de sa at så lenge ikke kynnerne var onde skulle vi vente med pencilin(gynekologen/legen)men hvor går grensen på kynnere?har harde hver dag,ca 8,9 for dag særlig om jeg beveger meg...

noen som vet hva jeg burde gjøre?be om pencilin eller la det gå,faren er jo at det blir for tidlig fødsel...andre som har hadd streptokk i skjeden?var vist 1 av 3 gravide som kunne få det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan finne noe om streptokokk infeksjon inne på kompliserte svangerskap. Mener å ha lest noe der for en stund siden. Søk på streptokokker så finner du kanskje litt info.

:)

Skrevet

jeg fikk påvist det! hvis du skulle begynne å føde NÅ(satt på spissen) setter de deg på penicilin med en gang du kommer inn på sykehuset. intravinøst!( informer dem om at du har det) da vil det ikke smitte babyen din:)

Skrevet

til heidi og lucas m.spire..hva gjorde de med deg da det ble påvist?

Skrevet

jeg fikk påvist det i uke 12. da satte legen meg på penicilin. hun var usikker på hva som var normalt, og ville sjekke det opp senere. Det som kan skje da, er du får det tilbake senere i graviditeten. de tetset meg på nytt helt på slutten,( uke 37 el. noe) og da hadde jeg det ikke. Men legen min sa, at de behandler det helt på slutten( gjerne under fødselen) da det ikke smitter før barnet er på vei ut. Er ikke farlig for noen av dere, men kan bli det for barnet hvis det blir smittet på vei ut. Lengene er veldig uenige om hva de skal gjøre.Lucas ble tatt med haste snitt, men jeg ble satt på penicilin uansett under fødselen<8vet ikke helt hvorfor). Mulig de påviste det igjen???

Skrevet

hadde forresten mye kynnere selv, og det er ikke uvanlig! kan nok hende du går hele svangerskapet ut fordet.

Dette går nok kjempe bra uansett:)

Skrevet

Jeg hadde streptokokk B da jeg var gravid første gang. Det ble ikke gjort noe under svangerskapet, men da fødselen startet fikk jeg antibiotika intravenøst. Jeg fikk også vaginalskylling for å hindre at babyen skulle bli smittet.

Da hun var ute skyllte de hennes munn, nese og øyne før jeg fikk henne opp til meg:)

Skrevet

ok...gud blir jo så nervøs ¨å redd,å bekymrer meg sikkert mer enn nødvendig...er det som er så irriterende,at jeg greier ikke stoppe å tenke på det...at hva og hvis noe skulle skje,,,gynekologen skulle ringe meg i morgen,så da får jeg vel høre...har jo ingen andre plager da,bare disse kynnerne som kommer og går

Skrevet

8-9 kynnere hver dag er i min målestokk lite,men trenger ikke være lite for deg:-)

Skrevet

bra:)er det bare om babyen blir for tidlig født at moren må ha antibiotika under fødselen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...