Silje *trebarnsmamma* Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Stoppet på benisnstasjonen i går kveld, og mens sambo fyller diesel sitter jeg og ser meg rundt. Foran stopper en bil, og ut hopper 2 menn og 2 gutter på ca 2-3 år og 7-8 år. Av utenlandsk opprinnelse (vikitg å få med for å være dømmende nok!) Lillegutten satt foran, i passasjersetet, i farens fang... Tja, eller mellom beina hans da. Jaja, tenkte jeg, kanskje ikke så himla lurt det der da. Men de hadde nok en god grunn. Humrer litt for meg selv, mens jeg ser for meg en DIB-dame av verste sort, fyker bort og kjefter dem huden full. Slenger ut av seg kommentarer om anonyme opprigninger til barnevernet, typisk innvandrere og hva som ville skje om ulykken skulle være ute. (jepp, jeg har ganske livlig fantasi...) Jeg ble nysgjerrig jeg da, og måtte følge med da de kom ut igjen å. De hoppet inn i bilen, fortsatt med lillegutten foran, ingen hadde på seg seler (ja, jeg sa jeg var nysgjerrig) og gjett hva pappa'n gjorde med lillegutten på fanget da? Joda, tente seg en sigarett selvfølgelig. Og forresten, gutten brukte smukk!!! Og han var sikkert 3 år! Herregud ass. OK. for å unngå masse misforståelser, jeg driter vanligvis i hva andre gjør og hvordan de velger å oppdra barna sine. Det kunne ikke falle meg inn å fortelle noen hvilken forferdelig jobb de gjør. Når det er sagt, jeg er observant. Og siden jeg har lest innlegg på DIB i 1,5 år har jeg rett og slett lest nok til at mange der ute hadde hengt seg opp i dette, og masjert rett bort og lekset opp for de uvitende innvandrerne. Å ja, hendelsen er sann, men innlegget er ment som ironisk. Gidder ikke å bruke kvelden på å forsvare meg mot de som vil kalle meg fordomsfull og rasistisk nemlig :-)
Pittamitta Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Annen kultur heter det vel....Men man legger merke til slikt ja...
♥Cherrypie♥ Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 hehe:) er vel ikke annet å gjøre enn å trekke på smilebåndet:o)
hit og dit Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Eller som her i Ungarn: ein gammal drabant parkerer og eit heilt slektsstevne ramler ut.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Ja det skulle nok flere av oss "HYSTERISKE" her inne ha sett Jeg hadde ikke gått bort å sagt fra, men selvfølgelig hadde jeg tenkt mitt! Du tenkte at han sikkert hadde en god grunn? det finnes ingen god grunn for å være så uansvarlig som det der... Har vært borti et annet tilfelle som jeg humret litt av, det var en liten jente på et år ca som satt i forovervendt sete foran i en bil, alene utenfor matbutikken her vi bor og spiste sukkertøy hehe Hun satt der en god stund også for sambo var inne i butikken i et kvarters tid og hun var alene da vi kom og alene da vi dro.. Jeg syntes faktisk det var uansvarlig, men kunne ikke noe annet enn å le for det virket som om foreldrene der hadde vært her inne å sett alt som blir skrevet og funnet ut at de skulle gjøre ALT det motsatte hehehe..
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2008 mami: det var akkurat det jeg tenkte også! "skulle tro de hadde lest oppskriften inne på din baby" sa jeg til samboeren Enig i at det ikke finnes god grunn, men det var min måte å si at jeg vet ikke noe om forhistorien deres og grunnen til at gutten satt i framsetet. Kanskje de bare skiftet parkeringsplass? Hva vet vel vi. Uansett, ingenting unnskylder at gutten sitter usikret i framsetet. Jeg fikk faktisk vondt av guttene jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå