Ådæven Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Når man bor i blokk osv må man selvsagt tåle dagligdagse lyder fra naboer og fester i ny og ne. Men,vår nabo i leiligheten under oss har skaffet seg en "uro",en sånn kling klang ting som lager en hel masse plingelyder når det blåser. Og nå har det blåst en del i over en uke. Den bråker veldig! På dagtid har jeg ikke brydd meg så mye, bare skrudd radioen litt høyere så jeg slipper høre. Men om natten er det grusomt, jeg får ikke sove. Vi har soveromsvinduet på samme side som terassene og denne henger ute på naboens terasse. Jeg kjenner ikke denne naboen selv om vi har bodd her i flere år. I går ringte jeg på døren og spurte så høflig jeg klarte om de kunne ta ned denne og hvorfor. Han så bare på meg og smalt igjen døra.... uff! Er jeg sær?? Er det normalt å henge opp slikt når man bor så tett?
It's all about me Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Nei jeg synes faktisk ikke du er sær. Sånne er jo irriterende.
Shabby Cheap Chic Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 hehe, sorry men jeg må le litt... Jeg veit de kan være irriterende men aner ikke om det er vanlig eller ikke å henge opp slike ting.. Jeg bor ikke i blokk, men måtte inn å kikke for det (GLISE)
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Syns ikke du er sær. Som du sier dagtid er en ting, men dingelidang på natta er ikke ok. Har de gjort noe med uroen etter i går da?
bever Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Du er ikke sær. Du har forsøkt å holde ut, du har forsøkt å be pent om å få den tatt ned. Nest trinn er henvendelse til styret i borettslaget. De er pliktige til å ta dette opp med din kjære nabo. Man må tåle litt, ja. Vi har sendt klagebrev på naboer da de heller ikke tok direkte henvendelser alvorlig. Heldigvis ble det tyst etter styret sin kontakt med dem. Og fruen er heller ikke sint, virker det som. Nesten merkelig...;-)
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Du får be de ta dem ned kl. 11 om kvelden da, for etter det skal det være nattero ;-) Hvis ikke får du skrive et formelt (men hyggelig) brev med kopi til styret og se om det hjelper. Man skal ikke tolerere hva som helst selv om en bor i blokk ;-)
Ådæven Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2008 Den henger der like herlig den... klingklangdingdong... Vi bor i borettslag så jeg kan klage til styret da...men synes det er dumt å måtte dra det så langt. Så jeg vet ikke helt. Jeg kan ikke sove m ørepropper heller siden jeg må høre ungene om det er noe på natta
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 NEI, du er ikke sær! Man må kunne ta hensyn når man bor så tett oppå hverandre. Her har vi måttet holde ut med skrik og skrål og høy musikk HVER helg siden vi flyttet inn omtrent, jeg blir sinnsyk av det, men jeg er for pinglete til å gå å si ifra. I tillegg så har vi en nabo som har tv`n så høyt på at vi hører godt hva de ser på inn til oss (ikke lytt i blokka altså, kan ikke høre at folk snakker, går, spiller musikk på normalt nivå osv) i stad hørte samme menneskene på julemusikk(!?) Man kan bli litt smårar hehe og jeg har funnet ut at jeg nok ikke er et blokkmenneske, tenger litt avstand. Men får holde ut for vi blir nok boende her i 4-5 år hehe
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Jeg bor i enebolig, men skjønner alikevel at det der kan umulig være noe særlig festlig. Det er sikkert et borettslag styre eller hva det nå heter du kan sende inn klage til, du har jo allerede sagt fra til vedkommende...
tøffereentoget Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Du er IKKE sær. Bor ikke i blokk selv, men hadde reagert på akkurat samme måte som deg. Gå videre med det til borettslaget!
WP-TLogPeanut Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 NEI du er ikke sær! Heller mer sær slike folk som slenger døra igjen foran trynet på naboen ...... HUFF!!!
Leirha Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 Nei du er virkelig IKKE sær! Men det er litt sært å ikke ta den ned når du komme og spørr fint og forklarer hvorfor, og i tillegg smelle igjen døra, det er jo utrolig uhøflig!!! Jeg hadde ikke gitt meg der, om jeg så måtte tatt den ned selv i nattens mulm og mørke...
Ådæven Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. juni 2008 Ja, jeg får skrive et brev til styret om at den bør tas ned kl 23 ivertfall, for da skal det som det sto litt lengere opp være ro som dere sier. Håper det går greit.....er litt pinglete med slikt jeg
Gjest irismor Skrevet 22. juni 2008 #15 Skrevet 22. juni 2008 Om du er sær det vet jeg ikke for jeg kjenner deg ikke. c",) Men etter kl 23 skal det være ro. Skriv et brev til styret der du også nevner at du har kontaktet naboen. Men desverre var ikke naboen lydhør og du fikk døra rett i fleisen. Uroen skal ned, så enkelt er det.
Gjest mphs Skrevet 22. juni 2008 #16 Skrevet 22. juni 2008 Nei du er ikke sær. Jeg har bodd i blokk og jeg hadde ikke holdt ut så lenge som deg.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2008 #17 Skrevet 22. juni 2008 Da vi bodde i blokk hadde naboen en slik, men de hang den innenfor verandadøren så det kun plinget i den når de var hjemme og hadde døren åpen. ei annen i oppgangen bordenfor derimot hadde en sim plinget veldig døgnet rundt, men vi vennet oss til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå