Gå til innhold

Opparbeider man seg ferie når man har foreldrepermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så usikker plutselig. Noen som vet? Litt usikker på hvor mye ferie jeg har å rutte med i forbindelse med permisjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får feriepenger av all skattbar inntekt, også foreldrepenger. Får du pengene via trygdekontoret får du vesentlig mindre enn om arbeidsgiver betaler ut lønn og får refusjon.

se nav sine sider for mer info.

Skrevet

Ferie og feriepenger er to forskjellige ting. Permisjon er å anse som et vanlig ansettelsesforhold, slik at du opparbeider deg ferie på lik linje som til vanlig. Feriepnger, derimot, blir det lite av.

Skrevet

Feriepenger av permisjonspengene blir beregnet fra 12/15uker...så det er ikke mye man får utbetalt:/

Skrevet

Har du permisjon med 80 % lønn og får pengene fra NAV så opparbeider du deg feriepenger kun av de første 15 ukene av permisjonen..

Skrevet

Hvis man får lønn fra arbeidsgiver opparbeider man seg feriepenger på samme måte som om man jobber. Det fikk jeg vite når jeg snakket med en på lønn der jeg jobbet. Bare de som får direkte fra Nav som får for 12/15 uker.

Skrevet

jøss, hvorfor er det sånn?

Er det helt sikkert at jeg får fullt m feriepenger når det er arbeidsgiveren min som betaler ut til meg?

Skrevet

for å få et helt sikkert svar ville jeg hørt med de på lønn/personal der du jobber- men det jeg har fått vite hvertfall.

Skrevet

Ikke alle arbeidsgivere som gir feriepenger for hele perioden selv om de utbetaler lønnen hver mnd. Kusinen min får lønn fra arbeidsgiver men får kun feriepenger for de første 15 ukene. Men flesteparten av arbeidsgiverene gjør det iallefall - og heldigvis min..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...