Gjest Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Snuppa skal begynne i barnehage nå i sommer, og da er hun litt over året. I forrige uke fikk vi brev fra barenhagen der det blandt annet står at soving skjer ute i egne vogner rundt klokka 12. Men snuppa vår vil jo ikke sove ute i vogn! Og dessuten trenger hun 2 dupper om dagen og klokka 12 passer utrolig dårlig for henne. Snakka med noen i barnehagen der, og det virka som det var vanskelig å få flytta på sovinga. Sitter med en dårlig følelse av å slippe snuppa avgårde i barnehagen nå...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Det var dårlig av barnehagen! Når junior begynte, så var de veldig klare på at de måtte føye seg etter våre rutiner! Men at de etterhvert ville prøve å forskyve soving slik at alle sov samtidig.. Dette er noe de har gjort nå, og som er helt greit for oss! De har også hatt en seng inne som de har brukt til de som ikke sover ute i vogn..
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Det er en helt ny barnehage da. Snuppa begynner med en gang den åpner, Skjønner at de vil ha rutiner på plass så raskt som mulig, men det går jo bare ikke med snuppa vår. Hun kommer jo til å bli ubrukelig om hun ikke får sove nok i barnehagen... Noen tips til hvordan å ta det opp med dem?
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Vesla her sov også egentlig to lurer når hun begynte i barnehagen. Der er det soving kl 12 og det fungerte veldig bra så fort hun kom inn i rutinen. Hun var veldig sliten etter barnehagen første mnd-halvannen. Men annet kan man ikke forvente. Til de som ikke sov i vogn så hadde de både senger og løse madrasser inne. Ikke noe problem det. Tror det skal gå helt fint. Barn i barnehagen er ikke som barn hjemme! Hehe...
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Skjønner det blir noe annet med barnehagebarn ja, men hvor lenge sov hun i barnehagen da? Grunnen til at hun her må sove to ganger er at hun sover bare ca. en time hver gang...
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 De sover fra 12-14. Så to timer. Det er også noe som gjerne går seg til i barnehagen, dersom hun har som vane å bare sove en time av gangen. De blir slitne på en helt annen måte også når de er der og gjør som "alle andre" når de kommer inn i det. Merkelig men sant. Og hun min funker ikke sånn i helgene som hun gjør i barnehagen skal jeg love deg! Hehe...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Synes det hørtes veldig rart ut om alle må sove i vogn. I vår barnehage ga jeg beskjed her om dagen at de kunne godt legge henne inne om hun ikke ville sove i vogna, hun har tøyset mye i vogna i det siste, satt seg opp og sånn. Har aldri brukt seler på henne i vogna, og akter ikke begynne med det heller. Hun er 2,5 år, og har sluttet å sove hjemme, men blir utrolig grinete på ettermiddagen om hun ikke sover i barehagen, har hendt hun har sovnet på sofaen mens jeg har lagd middag. Første inntrykket mitt når jeg kom med forslaget om å legge henne inn var at det gikk ikke, men bare 2 dager etterpå sa de til meg "du vet at hun sover inne nå eller?" Da sover hun på madrass/puterommet. Er bare hun som sover inne nå. Gi beskjed til barnehagen når hun begynner hvordan du vil ha det. Hva som passer deg og ditt barn best. Sannsynligvis prøver de å snu det, og jenta blir sikkert mer sliten av å være i barnehagen også, og trenger lengere enn 1 times lur. I vår barnehage begynner de legginga kl 9 om morgenen, og legger de siste kl 13. Fungerer veldig bra der. Må legge til at det er en liten barnehage(1 avd) og ca 14-16 barn tilsammen i alderen 1-5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå