Gå til innhold

hvor lang tid i for vei begynner man å leta bryllupskjole?

Anbefalte innlegg

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg bare undrar litt over planlegging av bryllup...

vi ska gifta oss neste sommar og vet ikke helt hva jeg ska begynne.

håper på mangen svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det trengs noen mnd hvir du skal kjøe kjolen i butikk...

jeg trodde jeg hadde god tid da jeg gikk til butikken i april/mai.. skulle gifte meg i aug... da sa de at det ble travelt...

bare så du er obs.. lokale og musikere er booket leeeenge før... vi var super heldig med begge deler... så tror det er lurt å bare sette igang så fort som mulig...

er kjempegøy å planlegge bryllup.. kunne tenke meg å gjøre det engang til... hihi

masse lykke til.. ;-)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja jeg gleder meg til og begynne=) vet bare ikke hva jeg ska begynne med?

Kyrkan?

brudekjolen ?

lokalen?

håper på noen som har bra peiling på dette med planlegging=)

Skrevet

Vi bestilte kirken ca et år i forveien, og da var det en plass i igjen! Det kommer an på hvor du vil gifte deg og på årstid. Siden du skal gifte deg om sommeren, bør du bestille kirken nå.

Kjoler har ofte opp til seks mnd leveringstid, avhengig av hvilken leverandør det er snakk om. Noen butikker har rettinger/omsying/tilpassing av kjolen inkl i pris,mens andre har det ikke. Det kan bli dyrt, gjerne et par tusen kroner i rettinger, dersom du har endret fasong fra du bestilte kjolen. Jeg kjøpte min hos Atelier-V (www.unitybride.com) og der er alle rettinger inkl i prisen på kjolen, så det gjør ikke noe om da er 20 kg lettere når kjolen kommer. :-)

Populære lokaler kan også være bortbestillt mer enn et år i forveien, spesiellt om sommeren, så her er det bare til å finne raskt ut hva du vil ha og bestille. Vi gikk for hotell, så vi slapp å tenke på catering, servitører, pynting og rydding osv...

Lykke til med planleggingen!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

takk for din hjelp=) då ska jeg bare få min samboer til å bestemme seg om vi ska gifte oss her hjemme eller om vi ska gifta oss i syden=)

Skrevet

tja det er vel greit å begynne med kirken for da får du datoen dere skal ha. også begynne å booke ting til den datoen. greit å få tak i lokalet også etter kirken. det er nok greit å få gjort. for da har dere datoen og et sted å være. fotograf, hotel på bryllupsnatten og frisør er vel også greit å få ordnet. sånne ting som man må bestille.

men jeg ville fått meg en dato, så lokalet så dere har et sted å være også videre der i fra.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

okej va bra=) då ska jeg begynne å fixe ting i morgen.=)

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...