Dozer Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 men hvor lenge blødde dere etter fødselen?? Jenta mi er 2 mnd nå og jeg blør fortsatt! Har hatt to dager, ikke etter hverandre, som jeg ikke har blødd. Begynner å bli redd det er noe feil her jeg! Blødde vel i litt over 2 uker første gangen. Er bare friskt blod som kommer hvis det spiller noen rolle!
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Det høres litt lenge ut, men det kan også være at mensen allerede har kommet. Ville tatt meg en tur til fastlegen, man skal jo uansett en tur dit etter fødselen, sjekke jernlager osv.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Blødde vel i ca 7 uker hvis jeg husker helt riktig..
vår baby Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Jeg blødde i 2 uker. Du burde gå til legen for å sjekke. Tror ikke man skal blø friskt blod etter ei stund. Er noe med såret etter morkaka. Sikkert ikke noe farlig, men fint å være på den sikre siden..
Smily84 Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Vet om flere som ikke har sluttet å blø på av seg selv etter fødsel. De har fått noen hormontabletter hos legen som har hjulpet:-)
mamma og godguttene Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Kan hende livmora ikke har trekt seg helt sammen, eller det kan sitte noen rester etter morkaka igjen. Hos meg var det begge deler.
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Jeg synes de andre her krisemaksimerer litt... Jeg blødde i drøyt 11 uker og var rimelig lei. Var på kontroll hos legen etter 7 uker og fikk da innvendig ultralyd (rutine hos min lege). Hun mente alt så greit ut, men at jeg nok kom til å blø "en stund til". Ingen fare, altså. Bare utrolig kjipt.
Simbasa Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Jeg synes ikke de andre krisemaksimerer. Jeg blødde fortsatt ganske kraftig etter to uker og jordmor på sykehuset henviste meg til vakthavende gynekolog. Da viste den innvendige ultralyden at jeg hadde rester i livmora selv om det stod i papirene mine at morkake og fosterhinne hadde kommet hel ut. Fikk et par tabletter som en bruker ved medisinsk abort. Ei uke senere var jeg inne til kontroll og alt var bra. Så jeg ville tatt opp at du fortsatt blør med legen. Sannsynligvis er alt fint, men det kan være greit å få sjekket det opp.
Dozer Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har allerede vært hos legen jeg, tok blodprøve for å sjekke jernlageret, men da jeg nevnte at jeg fortsatt blødde en del var det bare vanlig! Var vel etter 4 uker det tror jeg! Men kanskje jeg skal ringe dit igjen da! Begynner å bli drøyt lei av å gå med bind hele tiden. Blør en del så det er liksom av type stort og tykt og ubehagelig Vondt i magen begynner jeg igrunn å bli vant til nå....men ringe i morgen jeg! Takk for gode råd
Simbasa Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Jeg blødde som i starten av en menstrasjon, og fikk som sagt bare pga det innvendig ultralyd allerede etter to uker. Så hvis du blør så kraftig som det høres ut og i tillegg har vondt i magen, ville jeg forlangt innvendig ultralyd. Da får du i hvert fall vite om alt er i orden. Kan ikke legen gjøre dette, ber du om henvisning til gynekolog på sykehuset. Vil ikke legen det, kan du også snakke med en jordmor. Ofte de vet mer om dette enn legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå