Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 De som er gravide og røyker, kaller dem barnemishandlere og at de er ego osv.. Men hva med dem som røyker ETTER at ungen er født? Er jo like ille det.. Da må ungen kanskje bo i en konstant røykos,lukt.. Og vis foreldrene tenekr så langt at de går ut, så tar de fortsatt avfallsstoffene inn igjen.. Hvorfor er det ingen av de gale husmødrene, bedreviterne og moralistene her inne som tenker på dem? Er det egentlig noen som tenker på dette? Eller bryr dere kun om røyk mens gravid?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Jeg kan ikke skjønne at noen setter røyking foran barna sin helse i det hele tatt, hverken under svangerskap eller etterpå.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Det skjønner ikke jeg heller.. Men har hørt om mange som trapper ned i svangersakpet og begynner igjen etterpå.. Er jo sykt mange som røyker med unger inne.. Og virker som om det er ok, mens det drives heksejakt på gravide røykere.. det som er litt rart syns jeg. er like ille begge deler.. HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Røyking og graviditet er forferdelig synes jeg. Det samme gjelder røyking og små barn. Hvorfor røyke egentlig?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Fordi det er godt. På samme måte som du sikkert syns at sjokolade og sex er godt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 jeg øyker ikke selv. Ja jeg synes det er forferdelig å se gravide med en røyk. Men jeg synes det er stor forskjell på å røyke når ungen er i magen og røyke når ungen er ute. Bør jo ikke røyke rett før man skal amme heller da selvfølgelig.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Røyka ikke da jeg gikk gravid eller amma/ hadde unge på rommet vårt, men røyker litt igjen nå, ikke inne og ikke forran ungene, kun på kveldene etter de har lagt seg jeg går ut får å ta meg et par blås.....jeg er vist et forferdelig menneske pga det ser jeg her ja :-))))) De merker det jo sikkert etter jeg har skifta, dusja og pussa tenner.... Jeg vet om ganske mange mødre/ ferdre som røyker, men jeg kjenner ingen som røyker inne eller i bilen. Å røyke ute virker å være "normen" for de fleste i dag.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Jeg synes egentlig det er forkastelig å røyke i det hele tatt. Både for gravide, ikke-gravide, kvinner, menn, alle! Hvorfor gjøre noe man vet er så skadelig?
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Si det du, jeg er ganske så smart og vet hvor skadelig det er, på tross av det så røyker jeg, litt vel og merke. Jeg er ikke avhengi en gang, ikke fysisk i hvertfall. Skal slutte helt snart da....og selv om jeg ikke er fysisk avhengi så vet jeg at jeg kommer til å være sur på kveldstid ei periode...fordi jeg liker det lille ritualet. Røyken, te-koppen og høre på "kveldslydene".....ingen unger, ro og fred...og nyte hvert eneste deilige trekk....for jeg nyter virkelig denne "kreftpinnen"....
guttebassen Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 sånn har jeg det også Ugl@ Vi er nok fæle..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Skjønner hvordan det er. Har røyket selv, så vet hvor lett det er å overtale seg selv til å fortsette. Men var fast bestemt på at jeg senest skulle slutte når jeg ble gravid. Har også planer om å aldri begynne på igjen, selv etter ungen er ute. Det er ikke like ille å røyke etterpå, i forhold til hvor skadelig det er å røyke under et svangerskap, men det påvirker barna likevel. Selv om man har regler for å ikke røyke inne og i bilen og sånt. (De som røyker sammen med barna utgjør jo direkte skade). Men sånn som foreldre som røyker har større sannsynlighet for at barna begynner å røyke selv, og ikke minst barn som synes røylukt er fælt, men ikke minst redselen når de er gamle nok til å skjønne at mamma og pappa kan bli syke og dø av røyking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå