mamma-til-2-jenter Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 I morgen skal jeg til legen å spørre om å få utskrevet reductil. Jeg ligger akkurat i grenseland i forhold til BMI, men jeg har slitt med matinntaket hele livet. Hva bør jeg si og hva bør jeg ikke si? Gruer meg...
kisso Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 reductil har egentlig klare regler for utskriving, man skal ikke få det med mindre man har over 30i bmi, men det kommer jo likevel an på hvordan lege du har. Noen skriver ut likevel,hvis du f.eks har store psykiske problemer i forhold til vekt. Samtidig sjekkes du for alle vitale funksjoner, du må tåle reductil, stor belastning for kroppen etc, du kan f.eks også bli deprimert som bivirkning i og med de virker inn på hjernen... Før du blir satt på reductil skal du ha prøvd andre ting liksom, skikkelig forandring på kostholdet, reductil er siste utvei, de skal hvis være strenge med å skrive ut. Søstera mi gikk på det ca et halvt år gikk ned 10-15kg og når hu slutta gikk hu rett opp igjen, ikke motivert nok.... Mens du går på disse er det meningen å legge om kostholdet og starte skikkelig mosjon, det er også en del oppfølging på disse. Lykke til;))
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Ikke for å kuppe tråden, men.. jeg syns det er dårlig gjort jeg, at man MÅ ha bmi over 30 for å få det! Jeg har gått ned 42 fåkkings kg, og sliter vettet av meg med de siste 15! Jeg har nå 28 i bmi, og tror neppe jeg får det av legen, da jeg ikke lenger regnes som sykelig overvektig... Hoff, måtte bare lufte frustrasjonen!
Pysa Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 hvis du korter ned noen cm på høyden og legger til noen kg på vekta, er du feit nok ;-)
mamma-til-2-jenter Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har nok BMI på 30-31 nå.. Men det er jo i grenseland. Har prøvd det meste ja, og gått på hundrevis av slankekurer..
Pysa Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 si det, da. si at du trenger hjelp til å slutte med småspisingen og få bedre vaner. at du vil ha noe som fjerner suget etter mat, slik reductil gjør for noen. at du skjønner at det ikke er et vidundermiddel, men et hjelpemidel, at du fremdeles må spise sunt og trene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå