Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte om dette en gang før, og vet sikkert at det var 3.mai jeg var til sengs. Men om selve unnfangelsen skjedde da, at egget og sædcella ble til en, vet en jo ikke... (men skulle kanskje tro det siden angrepillen ikke virket?)

 

Uansett, noen var behjelpelige med å rekne ut min termin, og fant ut ca. 26 januar... Og at jeg var ca 8 uker...

 

Men når jeg selv rekner på ukene fra 3. mai til nå, blir det 7 og en halv...

 

Når jeg da skriver dette inn på Din egen side her, så kommer det at jeg er 10 uker på vei! -men jeg i utgangspunktet ikke en gang trenger å være mer enn 6 uker på vei, maks 7 og en halv...

 

Nei, skal til legen på onsdag, og blir nok kanskje satt opp til ultralyd senere, så får se det der...

 

Men hvis noen hadde hatt noen meninger ang. det her, eller innspill hadde det vært fint... :) Jeg blir bare mer og mer forvirret... hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at terminen beregnes fra første dag i siste mens noe som er ca2 uker før befruktningen.

I tillegg så står det at du er i uke 10 her på sidene og det betyr at du er i din tiende uke dvs. 9 uker + noen dager på vei. Så det stemmer jo igrunn bra med det du skriver (bare at du må legge til to uker i forhold til det du skriver)

Skrevet

hm... Jøss.... Er bare glad for å være så langt på vei som mulig, i allefall til over 12uker... Synes det er litt skummelt nå, og jeg har vært mye dårlig...

 

Så får se hva legen sier, gleder meg til første ultralyd i allefall! :D

 

På tirsdag skal jeg kjøpe slikt album, så skal jeg lime inn ultralydbilder og bilder av magen litt etter litt... :)

Begynner endelig å få følelsen på at det skjer noe, at det er noe!

 

Lurte også på å kjøpe noen bøker om svangerskap, fødsel og tiden etterpå... :)

 

9 uker og noen dager på vei da, ca... hm...

Skrevet

I følge babyverden.no

 

(http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=72754)

 

 

Du er nå 9 uker og 1 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 3. mai 2008

Hjertet begynner å slå: 28. mai 2008

Embryoet beveger seg: 21. juni 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 28. juni 2008

Alle indre organer er ferdig formet: 28. juni 2008

Risikoen for spontanabort avtar: 12. juli 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 19. juli 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 26. juli 2008

Fosteret svelger og tisser: 9. august 2008

Tid for ultralyd: 16. august 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. august 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. september 2008

Fosteret begynner å høre: 27. september 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. oktober 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. november 2008

Svangerskapspermisjonen begynner: 5. januar 2009

Antatt termindato: 26. januar 2009

 

Skrevet

Hør med lege eller Jm om de har svangerskapsbøker til deg, jeg har fått derfra og det er gratis

 

Lykke til videre

 

de bruker denne beregningen fordi det er mange som vet når siste mens var, men få som vet nøyaktig når de hadde sex eller når eggløsningen var

 

 

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...