Gjest Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg spurte om dette en gang før, og vet sikkert at det var 3.mai jeg var til sengs. Men om selve unnfangelsen skjedde da, at egget og sædcella ble til en, vet en jo ikke... (men skulle kanskje tro det siden angrepillen ikke virket?) Uansett, noen var behjelpelige med å rekne ut min termin, og fant ut ca. 26 januar... Og at jeg var ca 8 uker... Men når jeg selv rekner på ukene fra 3. mai til nå, blir det 7 og en halv... Når jeg da skriver dette inn på Din egen side her, så kommer det at jeg er 10 uker på vei! -men jeg i utgangspunktet ikke en gang trenger å være mer enn 6 uker på vei, maks 7 og en halv... Nei, skal til legen på onsdag, og blir nok kanskje satt opp til ultralyd senere, så får se det der... Men hvis noen hadde hatt noen meninger ang. det her, eller innspill hadde det vært fint... Jeg blir bare mer og mer forvirret... hehe...
Herkules Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Husk at terminen beregnes fra første dag i siste mens noe som er ca2 uker før befruktningen. I tillegg så står det at du er i uke 10 her på sidene og det betyr at du er i din tiende uke dvs. 9 uker + noen dager på vei. Så det stemmer jo igrunn bra med det du skriver (bare at du må legge til to uker i forhold til det du skriver)
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 hm... Jøss.... Er bare glad for å være så langt på vei som mulig, i allefall til over 12uker... Synes det er litt skummelt nå, og jeg har vært mye dårlig... Så får se hva legen sier, gleder meg til første ultralyd i allefall! På tirsdag skal jeg kjøpe slikt album, så skal jeg lime inn ultralydbilder og bilder av magen litt etter litt... Begynner endelig å få følelsen på at det skjer noe, at det er noe! Lurte også på å kjøpe noen bøker om svangerskap, fødsel og tiden etterpå... 9 uker og noen dager på vei da, ca... hm...
It's all about me Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 I følge babyverden.no (http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=72754) Du er nå 9 uker og 1 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 3. mai 2008 Hjertet begynner å slå: 28. mai 2008 Embryoet beveger seg: 21. juni 2008 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 28. juni 2008 Alle indre organer er ferdig formet: 28. juni 2008 Risikoen for spontanabort avtar: 12. juli 2008 Kvalmen avtar for de fleste: 19. juli 2008 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 26. juli 2008 Fosteret svelger og tisser: 9. august 2008 Tid for ultralyd: 16. august 2008 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. august 2008 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. september 2008 Fosteret begynner å høre: 27. september 2008 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. oktober 2008 Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. november 2008 Svangerskapspermisjonen begynner: 5. januar 2009 Antatt termindato: 26. januar 2009
Herkules Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Hør med lege eller Jm om de har svangerskapsbøker til deg, jeg har fått derfra og det er gratis Lykke til videre de bruker denne beregningen fordi det er mange som vet når siste mens var, men få som vet nøyaktig når de hadde sex eller når eggløsningen var Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå