C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Noen som vet hvor man får kjøpt dette, for lettere holde styr på amminga?
dulille junivenn Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Ser i "gravid" nr. 6 2007, at de reklamerer for disse. Her blir man anbefalt å gå inn på www.barnevognskilt.no for å få tak i disse armbåndene. De kommer i 5 ulike farger, og koster 89 kroner.
dulille junivenn Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Hm.. gikk inn på den siden selv, men fant ikke disse armbåndene der jeg.. Men her er en ny side- der fant jeg dem; http://www.barnetrend.no/index.php?main_page=product_info&products_id=1031
tesseliten Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 sikkert litt ny assa men hva bruker man det til? *litt flau her ja*
dulille junivenn Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Har ingen erfaring selv, men i "gravid" står det at de brukes for å holde styr på når, og på hvilken side man ammet sist. Jeg siterer; "Med disse båndene er det lettere å huske tidspunkt, varighet og antall ganger babyen ammes pr. dag. " På nettsiden jeg viste til sist står det ; "Dette armbåndet hjelper deg å huske når du matet ditt barn, sov eller fikk medisin sist. Ved amming: lytt hjertet på klokkeslaget og plaser armbåndet på håndleddet på det brystet du ammet av sist. En enkel måte å ha kontroll på ammingen. Laget i myk silikon og hjertet er nikkelfritt. Vi har forløbig i fargen sort." Jeg har ikke slikt selv, men et par venniner av meg synes disse er kjempe greie. Særlig for de av dem som var skikkelig plaget av ammetåke..
tesseliten Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Jøss, så smart:) den burde vel jeg nesten ha:) Takk for svar:)
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2008 Tusen takk for svar, fant nettsiden
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Har sett disse armebåndene på Babyshop, den på Lørenskog. Husker ikke hvor mye de kostet.
Ullbærta Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Dette er enda en av tingene jeg tror er lurt å vente med å kjøpe til man vet at man faktisk trenger det. For min egen del var det aldri noe problem å vite hvilket bryst som stod for tur, er noe som heter melkespreng...
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2008 Koster bare 79 kr da, så om man ikke skulle trenge det overlever man nok den utgiften!
Dr Mcstuffins Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Hmm...Vil ikke et hvilket som helst armbånd funke? Tom. et gummistrikk?
Vertigo Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 Helt enig med deg! Og i tillegg er det litt tull i mine ører å tenke på hvor ofte og hvor mange ganger om dagen babyen får pupp. Babyen skal ha pupp når h*n trenger det/ber om det. Punktum. Noe annet er at om det i perioder blir velig intens amming kan det lønne seg å la babyen suge på "tomt" bryst og ikke bytte for ofte, både for å stimulere produksjon og for å hindre at babyen bare spiser masse for å gulpe alt opp igjen - men det er en annen sak
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. juni 2008 Debatten jeg startet var hvor man kunne kjøpe disse og ikke hva slags meninger alle og enhver har om de. Noen synes det kan være kjekt, mens andre mener det er unødvendig. Må vel være opp til hver enkelt!
Eliise Skrevet 23. juni 2008 #16 Skrevet 23. juni 2008 C&Augustgutt08 Det var nok ikke dårlig ment... Men kanskje et tips ;-) Ikke ALT av baby utstyr som er like nødvendig, selv om produsentene er veldig flinke og reklamere for ting... Men så klart.. vi er alle forskjellige, og noen liker ting som andre ikke liker ;-) Jeg er nok enig med dem som sier det ikke er nødvendig, nettopp pga melke spreng, man kjenner godt hvor det er fult og hvor det er tomt!
Ullbærta Skrevet 23. juni 2008 #17 Skrevet 23. juni 2008 Hei igjen, beklager at jeg svarte på det du spurt om - innlegget mitt var ikke et svar på hovedinnlegget, men en kommentar til hun som skrev at dette var smart og noe hun nok burde ha. Det kan godt være at det er smart og noe man burde ha men ville bare dele mine erfaringer for jeg kjøpte selv en del ting før fødselen som jeg i etterpåklokskapens lys så at jeg strengt tatt kunne spart meg for :-)
Ullbærta Skrevet 23. juni 2008 #18 Skrevet 23. juni 2008 Falt visst ut et ord, skulle selvfølgelig stå beklager at jeg ikke svarte på det du spurte om.
Vertigo Skrevet 23. juni 2008 #19 Skrevet 23. juni 2008 Beklager også at jeg kom dragende med noe annet enn det du spurte om. Og jeg vet ikke om du er førstegangs eller femtegangs heller. Men jeg har som andre sier tidligere kjøpt mange ting som jeg i dag ikke skjønner at jeg gadd bruke penger på, og også gjort erfaringer ift at en baby ikke alltid følger "boka" - og kanskje det er like greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå