Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Leier for tiden en lilighet hos mine foreldre, men er desperat etter å flytte ut. Har dere noen tips i jakten på å finne en leilighet. Har egentlig lyst til å kjøpe, men det er så lite til salg for tiden i den prisklassen jeg har råd til. Derfor må jeg nøye meg med å leie. Det er ikke særlig lett å finne noe i denne byen. Det koster 500 å sette inn annonse på finn, men det er kanskje verdt det? Hvordan gikk dere frem? Det er jo ingenting til leie som passer for meg. Er ikke kresen, kan nøye meg med 1 soverom, men finner allikevel ingenting. Frustrert nå...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Jeg gikk inn på finn.no. Men jeg bor i oslo, så hadde ikke noe problem med å finne en leilighet. Men hvordan leier du hos foreldrene dine? Er det en kjeller leilighet eller hva?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Kan ikke foreldrene dine og du spleise på en leilighet da, om du ikke har råd til å kjøpe alene? Jeg og mamma tok opp lån sammen for en stund tilbake, og kjøpte en fin 3-roms leilighet i nærheten hvor hun bor.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Ja, leier en fin relativt ny kjellerleilighet hos dem, men den er ganske liten og jeg trenger å bli mer selvstendig.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Hvordan gjorde dere det da? Betaler du til moren din i tillegg til på lånet ditt? De har nok ikke lyst til det, og jeg har egentlig mest lyst til å klare meg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Jeg betaler 8500 kr i mnd til henne. Strøm og alt det andre betaler jeg selv. Jeg leier som en vanlig leiertaker. Har skrevet kontrakt og betalt depositum og greie Jeg var også sånn som aboslutt ville klare meg selv. Men noen ganger så må en bare svelge stoltheten og ta i mot hjelp
Kosel Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Om du betaler 8500,- til henne/mnd + strøm, burde det da absolutt være overkommelig å finne seg en leilighet man har råd til å leie. Litt avhengig av hvor i landet du leter etter og om du er villig til å flytte litte granne på deg og om det lar seg gjøre i fht til jobb/ bhg plass ol. Je gfulgte nøye med på finn.no på ulike tettsteder i nærheten av hjembygda, fant tilslutt en fin en som jeg bor i nå og jammen var den ikke i hjembygda hvor jeg allerhelst ønsket å flytte tilbake til også...
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Sukk, jeg kunne også tenke meg å flytte, nærmere byen. Men er så billig å bo her jeg bor at jeg blir nok værende, selv om jeg føler meg noe isolert. Jeg satte inn annonse jeg og den fikk jeg bare ett svar på (når jeg gikk gravid), var på mange visninger men neeeeida, så til slutt innså jeg at her på sjarmen skrus på, heldigvis hadde jeg også referanse fra forrige plassen jeg bodde, så jeg viste meg veldig interessert og spurte og pratet og smilte og var veldig hyggelig på visning, og plutselig ble det leilighet på meg. (jeg er vansligvis ikke helt den sprudlende typen nemlig hehe). Greit å ha i bakhodet uansett når man er på visning å virkelig skru på sjarmen og spørre mye så de ser at du virkelig interesserer deg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Takk for tips. Ja, det er sikkert lurt hvis jeg er så heldig å i det hele tatt finne en leilighet som det er aktuelt å gå på visning på... Bor i Stavanger og her er virkelig boligmarkedet sprengt. Nesten umulig å finne noe. Har sett både på leiemarkedet og de som er til salgs, men finner virkelig ingenting. Er en leilighet til salgs på 24 kvadratmeter med hems, nesten så jeg vurderer å kjøpe den, for jeg er så sliten og lei av å lete... Men det er jo ikke akkurat en plass som passer for en 3 åring... Nei, jeg får nok bare være tålmodig en god stund til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå