Trouble Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Har en gutt som begynner på sfo til høsten som sambo ikke er far til. Har tidligere fått støtte til barnetilsyn for han, men ikke etter at jeg ble registrert som samboer fordi jeg ikke har hatt tilsyn til han. Får jeg da støtte til barnetilsyn siden jeg ikke bor sammen med barnefar, eller er det bare om jeg er helt alene om omsorgen?? Har vært på sidene til nav og lest litt, og slik jeg forstår det så får jeg ikke støtte... men kan jo være jeg tolker det feil??
twoboys & a girl Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Nei, jeg får ikke noe tillegg eller støtte til min etter at jeg fikk samboer. Sambo økonomi regnes inn i mitt, selvb om han ikke har noen rettigheter eller noe å si over sønnen min. Synes det blir litt dobbel moral aktig.
Trouble Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Var det jeg var redd for. Ja, blir litt dobbel moral... man kan jo ikke pålegge andre til å forsørge barn som ikke er deres. Blir lønnen hans regnet med når nav regner ut bidrag og?? For det blir iallefall helt feil...
twoboys & a girl Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 måtte regne med hannes inntekt når de skulle regne ut bhg og nå sfo. Men de skulle ha bio farens navn, adr og tlf. ennå all henting og levering skjer gjennom meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå